10 egyszerű lépés az éttermed Facebook-oldalának létrehozásához

Facebook
LinkedIn

A Facebook az egyik legnépszerűbb közösségi média platform. Közel 3 milliárd havi aktív felhasználójával egyértelműen a közösségi média világának egyik vitathatatlan vezetője. Mint ilyen, a Facebook egy nélkülözhetetlen csatorna minden olyan vállalkozás számára, amely bővíteni szeretné elérését és növelni kívánja a márkaismertségét.

Jelenleg több mint 200 millió vállalkozás használja a Facebook eszközeit világszerte. És miért ne tennék? A Facebook lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy terjesszék a hírt termékeikről, közönséget építsenek, és kapcsolatba lépjenek potenciális és meglévő fogyasztókkal.

Kétségtelen, hogy a Facebook marketing az egyik leghatékonyabb eszköz minden olyan vállalkozás számára, amely organikus növekedésre vágyik. Ezért úgy döntöttünk, hogy rávilágítunk a fontosságára, és adunk egy kis útmutatót a befolyásos Facebook-jelenlét kialakításához.

Mi is az a Facebook marketing?

A Facebook számos eszközével nyújt lehetőséget a felhasználók számára, hogy népszerűsítsék saját vállalkozásukat és a márkájukat. Segíthet a márkaismertség növelésében, az online követők számának növelésében, a leadek generálásában és több termék értékesítésében.

Miért érdemes Facebook marketinget használni éttermek esetében?

1. Potenciális fogyasztók elérése széles körben

A Facebooknak hatalmas, napi 2 milliárd aktív felhasználója van; ez több, mint bármelyik közösségi média platform. Felhasználói között minden korosztály megtalálható, mivel a platformot használók 52,2%-a 18 és 34 év közötti, 41,8%-a pedig 35 és 65 év közé, vagy akár affelé sorolható.

Ez a számottevő követés sok demográfiai csoportot ölel fel, ami azt jelenti, hogy bárki legyen is a kívánt közönség, gond nélkül megtalálhatja őket a Facebookon.

2. Az étterem népszerűsítése alacsony költségvetéssel

Egy étterem Facebook-oldalának indítása nulla költséggel jár. Ez azt jelenti, hogy állandó, stabil online jelenlétét teremthetsz éttermednek, ott találkozhatsz a közönségeddel, és népszerűsítheted a vállalkozásodat anélkül, hogy hatalmas számlák miatt kellene aggódnod.

Ha a későbbiekben úgy döntesz, hogy a hirdetési lehetőséget is igénybe veszed, a Meta Business Manager (korábban Facebook Business Manager) megígéri, hogy a legjobb árat fogja nyújtani.

Ez azért van így, mert lehetővé teszi a hirdetések folyamatos futtatását, a célközönség pontos, demográfiailag történő meghatározását és megcélzását töredékéért annak, amit más hirdetési platformoknak, például a Google-nek fizetnénk.

3. Szerezz mélyreható betekintést a közönségedbe

Amikor létrehozol egy Facebook-oldalt, hozzáférhetsz a közönségbetekintéshez és a demográfiai adatokhoz. Ezeket az adatokat felhasználhatod arra, hogy mélyebben megértsd a célközönségét, és robusztus marketingstratégiát dolgozz ki a figyelmük felkeltésére.

És ne aggódj, nem kell szakértőnek lenned ahhoz, hogy kitaláld a Facebook által a vállalkozásodról nyújtott ismereteket. Ezeket általában nagyon egyszerű módon jelenítik meg, hogy bárki megértse és felhasználja promóciós erőfeszítéseinek jobb irányítására.

4. Márkahűség kiépítése

A Facebook-oldal többre képes, mint hogy finom ételeket adjon el; Ez egy olyan hely lehet, ahol humanizálhatod márkát, és hűséges követői bázist építhetszki.

A Facebookon keresztül folyamatosan értékes, szórakoztató tartalmakat biztosíthatsz közönségednek, akik aktívak maradnak. Minél többet lépsz kapcsolatba a követőiddell, annál valószínűbb, hogy egy állandóan jelenlléttel rendelkező, megbízható márkaként fognak rád tekinteni.

Éppen ezért a Facebook-jelenlét elengedhetetlen minden olyan étterem számára, amely meg akarja őrizni jelenlegi ügyfelei érdeklődését, és új ügyfeleket szeretne bevonni.

5. Irányíts forgalmat a webhelyedre

A Facebook tudja, hogy minden bevételre törekvő cégtulajdonos célja az, hogy hűséges követőit ügyfelekké alakítsa. Éppen ezért számos lehetőséget kínál az étteremtulajdonosok számára, amelyek segítségével Facebook-oldalaikról közvetlenül a webhelyükre irányíthatják a forgalmat.

Például hozzáadhatod az étterem webhelyének linkjét oldalad „Névjegy” részéhez, vagy megvalósíthatsz egy dinamikus cselekvésre ösztönző (CTA – Call To Action) gombot. Arra is futtathatsz hirdetéseket, hogy a potenciális ügyfelek célzott demográfiai adatait közvetlenül az étterem webhelyére irányítsd.

6. Kövesd figyelemmel a versenyt

A Facebook arra épül, hogy elősegítse közösségi érzést az egyének között. Mindazonáltal, folyamatos hozzáférést biztosít a versenytársak megtekintéséhez.

A Facebook „Megnézendő oldalak” funkciójával hozzáadhatsz egy listát a vállalkozásodhoz hasonló oldalakról, és összehasonlíthatod teljesítményüket.

Most pedig ne izguld túl. Ez nem azt jelenti, hogy például a vállukon át kell nézni, vagy megnézni, hogyan teljesítenek az értékesítéseik. Mindazonáltal nagyszerű eszköz arra, hogy megtudd, hogyan hasznosítják mások az iparágadban Facebook-jelenlétüket, és meghatározhatod a versenyelőnyödet.

7. Vizuális tartalom létrehozása

A vizuális tartalmak bizonyítottan lényegesen nagyobb elköteleződést eredményeznek, mint a csak szöveges tartalmak. A Facebook pedig remek csatorna arra, hogy lenyűgöző grafikai posztokat készíts, amelyekkel megragadhatod közönséged figyelmét, és népszerűsítheted termékeidet.

A Facebook többféle tartalomkészítési formátumának (posztok, Reels-videók, történetek és élőzés) és könnyen használható eszközeinek köszönhetően szinte lehetetlen, hogy ne kiváló minőségű, vonzó vizuális tartalmakat hozz létre.

Hogyan hozz létre egy Facebook-oldalt az éttermed számára?

A Facebook-oldal létrehozása előtt be kell jelentkezned a személyes Facebook-fiókodba. Ne aggódj; a személyes fiókodban lévő információk nem lesznek láthatóak az üzleti oldaladon. Személyes fiókod csak kulcsként fog szolgálni ahhoz, hogy beengedjen Téged az új üzleti oldalra.

Most, hogy bejelentkeztél a Facebook-fiókodba, rögtön belevetheted magad az étterem bolondbiztos Facebook-oldalának létrehozásához szükséges lépésekbe.

1. Hozd létre az oldalt

A Facebook-fiókod kezdőlapján balra találsz egy „Menü” fület. Kattints a „Menü” fülre, majd válaszd az „Oldal létrehozása” lehetőséget.

2. Add meg az étterem adatait

Ezután meg kell adnod a szükséges adatokat, amelyek tartalmazzák az étterem nevét, kategóriáját és leírását.

A. Név

Fontos, hogy ide pontosan írd be az étterem nevét, hogy a potenciális követők könnyen megtalálják azt a Facebookon.

B. Kategória

A kategória esetében legfeljebb három szót írhatsz be az éttermed leírására. Ez lehet például gyorsétterem, tengeri herkentyűs étterem vagy pizzázó. A Facebook néhány javaslatot is ad Neked.

C. Leírás

A Facebook maximum 255 karaktert ad arra, hogy rövid leírást írj az éttermedről. Ez a leírás ideális esetben információkat tartalmaz az étteremről és annak kínálatáról.

Javasolt megemlíteni éttermed szlogenjét, vagy esetleg néhány rövid mondatot az ételek minőségéről vagy az jellegzetsségéről.

Ha kész vagy, kattints az „Oldal létrehozása” gombra. És voilá, máris felugrottál a Facebookon lévő éttermek szekerére.

3. Töltse ki a „Rólam” részt

Ezen a ponton meg kell adnod néhány kulcsfontosságú adatot az éttermedől, például az étterem weboldalát, telefonszámát, üzleti e-mail címét, helyét és nyitvatartási idejét.

A Facebook ezeket az adatokat arra használja fel, hogy kitöltse az oldalad „Rólad” szakaszát, és a követőidnek és a potenciális vásárlóknak megadjon minden olyan információt, amire szükségük van ahhoz, hogy kapcsolatba léphessenek a vállalkozásoddal.

A „Rólunk” szakasz kiváló hely lehet arra is, hogy megosszd az éttermed történetét, elmond az embereknek, hogy milyen éttermet üzemeltetsz, és az étterem weboldalán kívül linkeket adj meg más közösségi média fiókjaidra is.

4. Képek hozzáadása

Miután kitöltötted az összes információt az éttermedről az oldal megjelenítéséhez, áttérhetsz az oldal képeinek kiválasztására.

A legfontosabb kép, amit figyelembe kell venned, az oldalad profilképe, mivel ez lesz az első dolog, amit az emberek látnak, amikor a Facebookon rákeresnek a vállalkozásodra. Az egyik legjobb megoldás itt az, ha az étterem logóját állítja be profilképnek.

A második legfontosabb kép, amelyet a Facebook-oldalán szerepeltetned kell, a borítókép. A borítóképek azok a nagyméretű képek, amelyek az oldalad tetején helyezkednek el.

Tekintettel a borítókép nagy méreteire, sok lehetőséged lesz dolgozni. Választhat egy ínycsiklandó fotót egy népszerű menüpontról vagy egy képet a létesítményéről. Az éttermed belső tereit ábrázoló képet is választhatsz, hogy a követők a valóságban is látni akarják az éttermet.

5. Hozd létre felhasználónevet (más néven URL)

A felhasználónév az, ahogyan a követőid megtalálják az éttermed oldalát a Facebookon. És ahhoz, hogy létrehozd, az oldalad előnézetében a borítóképed alatt a „Felhasználónév létrehozása” gombra kell kattintanod.

A felhasználónevek legfeljebb 50 karakter hosszúak lehetnek. Nos, ez azt jelenti, hogy mindet használnod kell? A válasz nem. Azt akarod, hogy elég egyszerű legyen ahhoz, hogy a követőid be tudják gépelni, hogy gyorsan megtaláljanak téged. Így a legbiztonságosabb valószínűleg az éttermed neve lenne.

Ha pedig az éttermed neve úgy, ahogy van, nem érhető el, kipróbálhatod annak enyhe variációit. Például hozzáadhatod az országod kódját (EG, KW, KSA… stb.) vagy olyan kifejezéseket, mint „az igazi”, „hivatalos” vagy „eredeti”.

6. Adjon hozzá egy cselekvésre ösztönző gombot

Az étteremtulajdonosok tudják, hogy az egyik legfontosabb dolog az üzlet növekedése érdekében az, hogy új ügyfeleket csábítsanak be az ajtón. A Facebook CTA (call-to-action) gombjai pedig segíthetnek ebben.

A CTA-gombok arra ösztönzik az oldal látogatóit, hogy tegyenek meg egy adott, a vállalkozásod számára fontos műveletet, például foglaljanak asztalt vagy rendeljenek elvitelre. A Facebook több mint 10 különböző CTA-opciót kínál, így megtalálhatja a megfelelőt az étterme számára.

Ha például növelni szeretnéd az asztalfoglalások számát, használhatod a „Hívj most” gombot. Ha pedig azt szeretnéd, hogy az emberek rendeljenek étterméből, használhatod a „Rendelés indítása” gombot.

Bármilyen műveletet szeretnél, van hozzá megfelelő CTA gomb. Tehát mindenképpen használd ki ezeket, és adj hozzá CTA-gombot a Facebook-oldaladhoz.

7. Töltsd fel a menüt

Éttermed Facebook-oldalának létrehozásakor az egyik első dolog, amit meg kell tenned, hogy feltöltöd az aktuális étlapot. Az étlap könnyen elérhetővé tétele remek módja annak, hogy népszerűsítsd vállalkozásod, és a potenciális vásárlók megtudják, milyen ételeket találhatóak nálad.

Az étlap feltöltésének több módja is van. Például hozzáadhatja képként, PDF-fájlként vagy a „Rólunk” részben található linkként. Egy teljesen új részt is létrehozhatsz neki az oldaladon, ha a „Szakmai műszerfalad” menüpontra mész, és a „Menü lap hozzáadása” gombra kattintasz.

Bármelyik lehetőség mellett is döntesz, ne feledd, hogy egy csábító menükép kulcsfontosságú a potenciális ügyfelek becsábításához. Győződj meg tehát arról, hogy étlapod képei kiváló minőségűek, és pontosan ábrázolják az ételeket.

8. Az oldal szerepének kijelölése

Az oldalszerepek kiosztása értékes eszköz a Facebook-oldaladdal kapcsolatos felelősség delegálásához. Ezzel biztosíthatod, hogy oldaladat mindenkor kezeled, még akkor is, ha te magad nem tudod ezt megtenni.

Mielőtt oldalszerepeket rendelhetnél ki, először is meg kell értened, hogy milyen típusú szerepek állnak rendelkezésre. A Facebook jelenleg hat különböző oldalszerepet kínál: Admin, Szerkesztő, Moderátor, Elemző, Hirdetés- és Közösségi menedzser. És mindegyik szerepkörnek megvannak a maga sajátos képességei.

Például adhatsz valakinek Szerkesztő szerepet, ami lehetővé teszi számára, hogy hozzászólásokat hozzon létre és szerkesszen, de nem kezelheti az oldal szerepeit és beállításait. Vagy adhat valakinek a Moderátor szerepkört, amely lehetővé teszi számára, hogy válaszoljon a megjegyzésekre és üzenetekre, de ne hozzon létre vagy szerkesszen bejegyzéseket.

Oldaltulajdonosként bármelyik szerepkört hozzárendelheted más személyekhez. Ehhez pedig egyszerűen menj az oldalad beállításaihoz, és kattints az „Oldal szerepek” fülre. Onnan tetszés szerint adhatsz hozzá vagy távolíthatsz el embereket.

9. Kezdjen közönséget építeni

A Facebook „Barátok meghívása” funkciója jól jöhet abban, hogy segítsen közönséget építeni a semmiből. Lehetővé teszi, hogy közvetlenül meghívd az összes Facebook-barátodat, hogy „Lájkolja” és „Kövesse” az új oldaladat.

Ez egy kiváló módja annak, hogy beindítsd az oldal követését, és gyorsan kialakítsd a hűséges ügyfelek közösségét.

Egy másik módja a közönség bevonzásának az oldal hirdetésekkel történő népszerűsítése. Lehetőséget kínál arra, hogy a potenciális ügyfeleket megcélozd a helyük, életkoruk, érdeklődési körük és egyéb szempontok szerint. A hirdetések futtatása a Facebookon nem ingyenes, de bármilyen költségvetésből megoldható, amit erre elkülönítesz.

10. Tegyen közzé minőségi tartalmat

Ha már van egy szilárd követői bázisod, elkezdhetsz olyan magával ragadó tartalmakat posztolni, amelyek arra ösztönzik őket, hogy interakcióba lépjenek az oldaladdal. Ez lehet jó minőségű fotó az ízletes ételeidről, frissítések különleges eseményekről vagy promóciókról, vagy akár szórakoztató kvízek és versenyek.

Ne feledd, hogy azonnal válaszolj a követőidtől kapott megjegyzésekre vagy kérdésekre. Ezzel azt az üzenetet közvetíted, hogy érdekel a közönsége véleménye, és értékeled a visszajelzéseiket.

Következtetés

Étteremtulajdonosként érdemes mindig új utakat keresni a potenciális ügyfelek elérésére és vállalkozod növelésére. Mint mostanra már láthatod, a Facebook marketing hatékony módja ennek.

A több, mint 2 milliárd napi aktív felhasználóval egyértelmű, hogy a Te ügyfeleid is már a platformon vannak. Ez azt jelenti, hogyha nem használod a Facebookot ügyfeleid elérésére és vállalkozásod bővítésére, akkor máris lemaradtál.

Egy Facebook-oldal létrehozása éttermed számára segíthet abban, hogy hosszútávú kapcsolatokat építs ki ügyfeleiddel. És melyik étteremtulajdonos ne szeretné ezt? Szóval, mire vársz még? Használd ezt a hasznos útmutatót éttermed Facebook-oldalának létrehozásához, és győződj meg saját magad az előnyökről.

További Cikkek:

hu_HUHU