10 fő kihívás a digitális marketing szakemberek számára 2022-ben

Facebook
LinkedIn

A világunk egyre gyorsabban változik. 2022 megmutatta, hogy a hatékonyság lesz a jövő legnagyobb versenyelőnye a kis-, és középvállalkozások esetén különösen. Ebben a cikkben összegyűjtöttük azokat a kihívásokat és marketing trendeket, amikkel a vállalatok növelhetik hatékonyságukat.

1. Tanulás az ügyfelekről

A közönség megcélzása minden eddiginél fontosabb lesz 2022-ben és azt követően. Ahogy a SEO és a fizetett hirdetések versenyképesebbé válnak, nem engedhetjük meg magunknak, hogy időt vagy pénzt pazaroljunk túl tág vagy rosszul célzott tartalmakra vagy kulcsszavakra. A megfelelő közönség megcélzásának egyik legjobb eszköze a vásárló perszónájának megvizsgálása, amely lehetővé teszi tipikus a vásárlóknak vizualizálását és jobb megértését. A HubSpot rendelkezik a Make My Persona nevű hasznos eszközzel, amely leegyszerűsíti a vásárlói perszónák létrehozásának folyamatát. Ezenkívül többet tudhatsz meg ügyfeleidről, ha szavazásokat és kérdéseket teszel fel nekik a blogodon és közösségi oldalaidon.

2. Minősített leadek generálása

Minden vállalkozás virágzik a potenciális ügyfeleken. 2022-ben erős versenypiacra számíthatsz, mivel sok szolgáltatásalapú vállalkozás próbál célzott leadeket szerezni. A fizetett hirdetések, például a Facebook és a Google Ads költsége minden bizonnyal emelkedni fog. A hozzáértő marketingszakemberek megtanulják kihasználni az olyan olcsóbb potenciális ügyfél generálási stratégiákat, mint a LinkedIn hálózatépítés, a videomarketing használata és az interaktív csatornák, például webináriumok és virtuális konferenciák tartása. Ahogy a potenciális ügyfelek generálása egyre versenyképesebbé válik, szükségessé válik, hogy szilárd értéket biztosítsunk a potenciális ügyfeleknek, mielőtt az értékesítés lezárására számíthatnánk.

3. Cash Flow kezelése

A gazdaságilag nehéz időkben a vállalkozások cash flow problémákkal szembesülhetnek. Például, ha a 2020-as ünnepi szezon nyereségessé válik, hosszú száraz időszak következhet, mivel a fogyasztók visszafogják a kiadásaikat. A cégtulajdonosoknak és a marketingszakembereknek fokozottan óvatosnak kell lenniük a cash flow-k kezelésében. A felesleges kiadások csökkentése rendkívül sokat segíthet. Szerencsére, ha vállalkozásod egy részét vagy egészét áthelyezed az internetre, gyakran pénzt takarítasz meg olyan költségeken, mint például az iroda- vagy üzlethelyiségek bérlése. A rendszeres, állandó ügyfelekkel rendelkező vállalkozások fontolóra vehetik a kreatív finanszírozási lehetőségeket, például a faktorálás.

4. Lebilincselő tartalom készítése

A tartalommarketing tovább fog fejlődni, és a digitális marketingesek számára továbbra is olyan kulcsfontosságú marad, mint valaha. A vásárlók és a potenciális ügyfelek mindig ki vannak éhezve a friss tartalmakra, amelyek oktatják őket, és a megoldás irányába mutatják őket. A 2022-ben különösen népszerű tartalmak közé tartoznak a rövid formátumú videók, élő közvetítések, podcastok, valamint Instagram- és Facebook-történetek. A közönség nagyra értékeli az interaktív tartalmat, amely lehetőséget ad az embereknek véleményük kifejtésére.

5. Az adatvédelmi és adatmegosztási előírások betartása

Az olyan szabályok, mint a GDPR, nem fognak megszűnni. Ha valamire, akkor még több ilyen jogszabályra számíthatunk szerte a világon. Mivel egy webhely potenciálisan bármely országból vonzhat látogatókat, meg kell felelni a célközönség lakosságára vonatkozó törvényeknek. Győződj meg arról, hogy webhelyed átlátható a cookie-kra, az adatmegosztásra és az adatvédelemre vonatkozó irányelvei tekintetében. Ügyelj arra, hogy megfelelj az olyan területeken, mint például az adatok tárolása. A GDPR például korlátozza, hogy mennyi ideig őrizheted meg a látogatók adatait.

6. Weboldalak elérhetővé tétele

A weboldalak mindenki számára elérhetővé tétele egy másik gyorsan növekvő probléma, amelyet minden webhelytulajdonosnak meg kell értenie. Az akadálymentes weboldalt látás-, hallássérült vagy egyéb sérült emberek is használhatják. Számos lépést megtehetsz annak érdekében, hogy egy webhelyet elérhetővé tegyél. Például egy kép közzétételekor ügyelj arra, hogy legyen alternatív szöveg, hogy a látássérült felhasználók megértsék. Ez a SEO szempontjából is jó. Ezenkívül az a legjobb, ha megbizonyosodsz arról, hogy a felhasználók csak billentyűzet segítségével tudnak-e navigálni a webhelyeden, mivel nem mindenki tud egeret használni. A Web Accessibility Initiative (WAI) átfogó tájékoztatást nyújt a webes akadálymentesítésről.

7. Mobile-First Stratégia

Az emberek többet böngésznek és vásárolnak okostelefonról és tabletről, mint valaha. Néhány évvel ezelőtt marketingszakértők mobilbarát megközelítést szorgalmaztak. Ez nagyon gyorsan mobil-first stratégiává változott. Ha meg szeretnéd szerezni részesedését az egyre bővülő mobilpiacon, győződjön meg arról, hogy webhelyed a mobil felhasználók számára optimálisan van-e beállítva. Teszteld az összes funkciót több eszközön. Különösen ügyelj arra, hogy a vásárlók könnyen elhelyezhessenek termékeket online bevásárlókosarukba és lehessen mobileszközzel fizetni. Ne feledd, hogy a nagyméretű képek és videók betöltése a mobilfelhasználók számára jelentősen tovább tarthat.

8. Omnichannel Marketing Stratégia kialakítása

Az ügyfelek egyre aktívabbak több eszközön és platformon. Már nem elég, ha minden erőfeszítést egyetlen stratégiára, például e-mailre vagy Facebookra összpontosítasz. Követőid, feliratkozóid és ügyfeleid számára meg kell könnyítened, hogy bárhová is mennek, kapcsolatba léphessenek Veled. Ez persze nem jelenti azt, hogy mindenhol jelen kell lenni. Koncentrálj azokra a platformokra, ahol a közönséged aktív. A kulcs az, hogy zökkenőmentes élményt nyújtsunk, hogy az emberek könnyen átjussanak egyik csatornáról a másikra. Például az e-mailekben hivatkozz közösségi oldalaira és webhelyére.

9. A márka konzisztenciájának és tekintélyének fenntartása

Azt szeretnéd, ha ügyfeleid tekintélyes hangnak tekintsenek téged az iparágadban. Egyedülálló márkajelenlétet szeretnél kialakítani, amely segít hűséges ügyfelek létrehozásában. Versenykörnyezetben túl kell lépned a minőségi termékek és szolgáltatások kínálatán. Kövesd a márkaépítési szakértők, például az Apple és a Nike példáját, akiknek ügyfelei keresik meg őket, és még csak össze sem hasonlítják őket más termékekkel. Határozd meg és emeld ki egyedi eladási ajánlatodat (USP). Legyen következetes stílusod a csatornákon és a platformokon.

10. Legyél naprakész a Google algoritmusaival

Egy dolog, ami valószínűleg nem fog változni 2022-ben, az a Google dominanciája a legnagyobb keresőmotorként. Ha valami, a Google tovább bővíti digitális birodalmát. A versenyhez nagyon oda kell figyelni a keresőóriás által kiadott legújabb funkciókra, szabályokra és algoritmusokra. A helyi jelenléttel rendelkező vállalkozásoknak meg kell győződniük arról, hogy Google-ön a céges adatlapjaik pontosak és naprakészek. Egy másik fontos figyelendő terület a Google Snippets rangsorolása, más néven Position Zero a Google keresési eredményei között. Az áhított terület legjobb tartalomtípusai a számozott listák és a Gyakran Ismételt Kérdések, amelyek választ adnak ügyfeleid legégetőbb kérdéseire.

További Cikkek:

hu_HUHU