3 egyszerű tipp a céges Instagram fiókod számára

Facebook
LinkedIn

Az elmúlt hét évben figyelemmel kísértük az Instagram növekedési trendjeit, és összeszedtem, hogy melyek azok a legfontosabb lépések, amelyek segítenek a vállalkozásodnak dominálni az Instagramon.

A legfontosabbat már most megmondom neked: Nincsenek titkok. Az Instagramon való növekedéshez egyszerűen időre, türelemre és kemény munkára van szükség. Akár a jógaórákat népszerűsíted, akár pólókat árulsz, ezek a tippek segítenek előremozdítani a vállalkozásodat az Instagramon.

1. Posztolj magával ragadó tartalmat

Azt gondolnánk, hogy ez a legkézenfekvőbb lépés, amit a vállalkozások megtesznek az előrelépés érdekében, de a vállalkozások 90%-a itt bukik el. Ahhoz, hogy megfelelően növekedjen az Instagramon, egy vállalkozásnak képesnek kell lennie arra, hogy következetesen nagy érdeklődésre számot tartó tartalmakat posztoljon.

Még ha jelenleg nincs is nagy közönséged, törekedned kell arra, hogy posztonként minél több kedvelést és kommentet kapj. A posztok engagement-je az, ami növekedéshez vezet az Instagramon. Néhányan azt gondolják, hogy egyszerűen csak reklámanyagokat posztolhatnak, és más módon szerezhetnek követőket – ez nem így van.

Íme a kemény valóság, amivel az üzlettulajdonosoknak szembe kell nézniük az Instagramon: Senki sem akar felesleges promóciós anyagokat látni a feedjén.

Az Instagram-felhasználók személyiségeket akarnak követni. Identitásokat akarnak követni. Olyan tartalmakat akarnak követni, amelyek értéket nyújtanak. A legtöbb vállalkozásnak nehéz olyan személyiséget létrehozni, akit érdemes követni. Ha az Instagramon küszködsz, érdemes újragondolnod az egész tartalmi stratégiádat, és feltenned magadnak ezt a kérdést: Van-e a vállalkozásomnak szerethető személyisége, vagy csak egy reklámarc a cégem számára?

Tegyük fel, hogy egy kávézót üzemeltetsz. Nem elég, ha kiposztolod a napi ajánlatokat. Nem elég, ha képeket posztolsz a vásárlóidról. Nem elég, ha képeket teszel közzé az üzletedről. A világ összes kávézója ezt teszi, és ez a tartalom valószínűleg nem fogja növelni az elkötelezettségét.

Kísérletezz mindenféle tartalommal, és nézd meg, mi vonzza a legnagyobb engagement-et. Készíts vicces Instagram-felvételeket a baristáiddal. Csinálj élő közvetítést egy latte foam art bemutatóról. Szervezz egy nyereményjátékot, ahol az embereknek lájkolniuk és kommentelniük kell a posztodat, hogy nyerjenek egy év ingyen kávét. Ha valóban ki akarsz tűnni az Instagramon, akkor egyedi identitást kell teremtened azzal, hogy nagy érdeklődésre számot tartó tartalmakat készítesz. Ha észreveszel egy olyan tartalmat, amely szokatlanul magas elkötelezettséget kapott, próbáld megismételni ezt a sikert.

Az Instagram algoritmusa csak akkor dolgozik a javadra, ha az engagement-ed megugrik. Amikor az Instagram rájön, hogy a tartalmaid kezdenek nagyobb figyelmet kapni a követőidtől, a fiókod megkapja a megérdemelt figyelmet. A fiókod ekkor előrébb kerül a hashtagekben, a helyszíneken, a hasonló fiókok között és a felfedezés oldalon.

2. Kövess kiváló minőségű fiókokat

Az Instagram-fiókok stratégiai követése a siker másik, gyakran ellentmondásosnak tűnő kulcsa. Sokan elutasítják, hogy a „follow/unfollow” stratégia (amikor rutinszerűen követsz és kikövetsz Instagram-fiókokat, hogy követőket szerezz) érvényes növekedési módszer, de én úgy gondolom, hogy hihetetlenül hatékony, ha helyesen csinálod.

A legtöbb ember egyszerűen nem használja stratégiailag a follow/unfollow-t. Alapvetően ezt a módszert arra kell használni, hogy azonnal olyan emberek elé helyezd a fiókodat, akik támogatni fognak téged. A follow/unfollow módszerét arra kell használni, hogy egy olyan elkötelezett követőkből álló bázist építs, amely segít abban, hogy a fiókodat még több ember szeme elé tárd. Az Instagram algoritmusai nem kedveznek annyira a kisebb fiókoknak, mint más közösségi médiaplatformok (például a Tik Tok), így ha ezt a stratégiát használod egy törzsközönség kiépítésére, akkor később exponenciálisan növelheted a fiókodat az elkötelező tartalmaiddal. A legtöbb ember nem helyesen végzi a follow/unfollow stratégiát, és szerintem ezért is kerül jellemzően rossz hírbe.

A megfelelő követendő emberek megtalálása a legnagyobb probléma, amibe az emberek belefutnak, amikor ezt a stratégiát alkalmazzák. Fontos, hogy olyan embereket találj, akiket valószínűleg érdekel az adott típusú tartalom. Ezt különböző kreatív módon lehet megtenni.

Például gyakran dolgozom olyan személyi fitneszedzőkkel, akik kétségbeesetten keresnek ügyfeleket. Jó, tanulságos tartalmakat posztolnak az Instagramon, de úgy tűnik, nem tudnak új ügyfeleket szerezni a helyi körzetükben. Ilyenkor egy olyan follow/unfollow stratégiát alkalmazunk, amelyben stratégiailag követjük azokat a tagokat, akik a városukban lévő bizonyos edzőtermi helyszínekkel foglalkoznak. Ez lényegében olyan, mintha a helyi edzőterembe járóknak kiosztanád a névjegykártyádat, majd ők azonnal megnéznék az Instagram „céloldaladat”. Ez több száz új követőhöz és több tucat új ügyfélkörhöz vezet a személyi edzők számára.

A Follow/unfollow egyszerűen a minősített követők megszerzése terén jár sikerrel. Persze, nem szerezhetsz havi 5000 követőt csak a follow/unfollow segítségével, de havonta pár száz követőt szerezhetsz, és ez segít neked abban, hogy kivívd a helyedet az Instagramon.

3. Légy ultra szociális

Egyszerűen fogalmazva, az Instagram egy közösségi médiaplatform. Azokat az embereket jutalmazza, akik szociálisak. Ha vállalkozásod van, van mit kínálnod az embereknek – legyen az egy termék, a szolgáltatásod vagy egyszerűen csak a szaktudásod -, rengeteg módja van annak, hogy megoszd az értékedet az Instagramon. Ha jó minőségű kommenteket hagysz, hasznos DM-eket küldesz, és másokkal is kapcsolatba lépsz a niche-edben (a niche-specifikus elköteleződés fontos), akkor valószínűleg elkezdesz követőket szerezni a hozzászólásaidból.

Ha engagement-et teremtesz másokkal, az emberek valószínűleg elkezdenek majd veled is interaktálni. És ahogy már korábban is mondtam: Az engagement növekedéshez vezet. Az Instagram algoritmusa nem fog diszkreditálni téged azért, mert valóban hasznos kommenteket hagysz minden nap 30 poszthoz. Ha ezek közül a posztok szerzői közül 10 viszonozza neked a szívességet a legutóbbi posztodon, akkor valószínűleg növekedni fog az ismertséged. Ez egy win-win helyzet. Segíthetsz másoknak, te pedig növekedhetsz az Instagramon.

Összegzés

Amikor elmondom az embereknek ezeket a növekedési lépéseket, gyakran találkozom csalódott arcokkal. Az emberek gyakran keresik a „könnyű utat”, mert jellemzően meg vannak győződve arról, hogy másoknak nyilvánvalóan valamilyen „titkot” kellett használniuk, ami megmagyarázza az ő meteorikus növekedésüket. És bár igaz, hogy voltak olyan fekete kalapos növekedési titkok, amelyek a múltban működtek, a legtöbb fiók, amely ezeket a módszereket használta, így vagy úgy, de végül következményekkel szembesült.

Abban a hét évben, amióta Instagram-marketinggel foglalkozom, mindig azt láttam, hogy azok a fiókok, amelyek tartózkodtak a kétes módszerektől, hosszú távon sikeresek voltak. Ha valóban a másokkal való kapcsolatfelvételre és a nagyszerű tartalom létrehozására összpontosítasz, akkor te is sikereket érhetsz el az Instagramon a vállalkozásod számára.

További Cikkek:

hu_HUHU