Ebben a cikkben három jövőbe mutató trenddel foglalkozunk, ami meghatározza majd a közösségi médiák jövőjét a 2020-as évek második felében.
1. A közösségi audio egyre népszerűbb lesz
A Clubhouse 2020-as indulása óta a közösségi audio szolgáltatások egyre népszerűbbé váltak. A Facebook 2021 júniusában követte a példát, és hivatalosan is elindította az Egyesült Államokban az élő hangszobákat és podcastokat. Ezt követte a Twitter Spaces, és most már a Reddit-en is csatlakozhatunk csak audio alapú szobákba.
A márkák pedig felfigyeltek erre a trendre. A Hootsuite 2022-es Social Media Trends felmérésében a vállalkozások több mint 74%-a jelezte, hogy a következő egy évben csak audio tartalmakba terveznek befektetni. Ugyanebből a felmérésből kiderült, hogy a legnépszerűbb stratégia az audio élő közvetítés gondolatvezetőként való vendéglátása.
Mindezek ellenére a trend egyelőre még nem keltette fel a kisebb vállalkozások figyelmét, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy ez nem a legolcsóbb tartalommarketing forma. Lehet, hogy csak egy hangklipről van szó, de az audio tartalom létrehozásához még mindig sok idő és szakértelem szükséges.
2. A kiterjesztett valóság egyre inkább elterjedtebb lesz
A közösségi médiában egyre inkább elterjednek majd az olyan technológiák, mint a kiterjesztett valóság (AR) és a virtuális valóság (VR). Ahogy ezek a platformok növekednek, a felhasználók jobb és vonzóbb élményeket fognak igényelni, és ezek a technológiák ezt lehetővé tehetik.
Míg a VR elfogadása a közösségi médiában talán még korai stádiumban van, ugyanez nem mondható el az AR-ről. A kiterjesztett valóság szűrőket már több nagy platformon, például a Snapchaten és az Instagramon is használják. Ezeket a közösségi médiában megosztott vizuális tartalmak feldobására vezették be, és széles körben népszerűek.
A kiterjesztett valóság digitális elemekkel bővíti a valóságunkat, és megváltoztatja a dolgok tényleges megjelenését. A közösségi médiaplatformok érdekes felhasználási lehetőségeket találtak erre a technológiára, és az elmúlt években elkezdték kihasználni.
Az Instagram például a kiterjesztett valóságot használja számos fotószűrőjéhez. Mindannyian láttuk már azokat a szűrőket, amelyekkel sminket, napszemüveget vagy nyuszifület adhatunk az arcunkhoz, igaz? Talán már túl sok ilyen posztot. Ez nem más, mint a kiterjesztett valóság alkalmazása a közösségi médiában.
Az AR alkalmazásai a közösségi médiában nem csak a fotószűrőkre korlátozódnak, amelyekkel szórakoztató posztokat és történeteket lehet közzétenni. A márkák a kiterjesztett valóságot arra is felhasználhatják, hogy jobb vásárlási élményt nyújtsanak vásárlóiknak. Egyre gyakoribb, hogy a márkák AR-t használnak, hogy az emberek előzetesen kipróbálhassák a termékeket. A The Drum szerint az AR akár 33%-kal is növelheti az átkattintási arányt.
A kiterjesztett valóságnak számos potenciális közösségi médiaalkalmazása lehet a márkák számára. Ezt a tendenciát pedig tovább ösztönzik a közösségi médiaplatformok folyamatos erőfeszítései, hogy még több AR-funkciót adjanak hozzá. Ez a technológia a következő években minden bizonnyal csak növekedni fog.
3. A közösségi média használatának növekedése az ügyfélszolgálatban
A közösségi média hagyományosan az emberek számára a közösségi hálózataikkal való kapcsolattartás, valamint a fényképek és videók megosztása volt. Ezek az idők azonban már rég elmúltak, és a közösségi média ma már sokkal több ennél. Kiskereskedelmi platformmá, termékfelfedező platformmá és most már ügyfélszolgálati csatornává is vált. Sok márka kezdte felfedezni a közösségi médiahálózatokat az ügyfélszolgálat platformjaként.
Ez az átmenet fokozatosan történik, mivel a márkák elkezdték észrevenni, hogy sok ügyfél a közösségi médián keresztül próbálja elérni őket. Ez lehet azért, mert más csatornákon nem kaptak választ, vagy csak azért, mert ez egy közvetlenebb módja volt a márkák elérésének.
Magától értetődik, hogy a márkák elkezdtek reagálni az ilyen üzenetekre, és a megfelelő csatornákra irányították ezeket az ügyfeleket.
Tekerjünk előre néhány évet, és képzeljük el, hogy az ilyen interakciók száma a többszörösére nő. Nem csak néhány egyszeri esetről van szó, amikor az ügyfelek a közösségi médiában teszik közzé kérdéseiket vagy panaszaikat, a márkák pedig válaszolnak. Mostanra ez már elég jelentős ügyfélszolgálati csatornává vált ahhoz, hogy a márkák is annak ismerjék el. A Gartner szerint ugyanis 2023-ra az összes ügyfélszolgálati kérés 60%-át digitális csatornákon keresztül fogják rendezni.
Ez pedig az egyik legfontosabb ügyfélszolgálati csatorna, köszönhetően annak, hogy hatalmas következményei vannak annak, ha egy ügyfelet nem jól kezelnek a többi felhasználó előtt. Így a márkák számára még fontosabbá válik, hogy jól kezeljék ezeket az ügyfeleket.
Ahhoz, hogy segíts a közösségi média csatornáidnak ilyen „új” módon történő használatában, jó ötlet lehet a GYIK sablonokat létrehozni, és beruházni egy chatbotba, hogy csökkentsd a válaszadási időt.