A 2020 augusztusában elindított Instagram Reels nagy figyelmet kapott az alkotók körében. A TikTok versenytársaként lehetőséget biztosít rövid és kedves videók készítésére, amelyek tele vannak szórakoztatással és értékkel. Ennek eredményeképpen sokan, akik ezt a funkciót használják, nagyobb elérést és engagement-et tapasztaltak. Nem ezek azonban az egyetlen okok a Reels használatára.
Az áhított eredmények elérésének kulcsa az, hogy tudja, hogyan használod a Reels-t a márkád átfogó tartalmi stratégiájának részeként. Néha azonban kihívást jelenthet, hogy ötleteket próbálj generálni egy újabb tartalmi formához. Hogy segítsünk a kezdésben, íme néhány Instagram Reels ötlet, amit kipróbálhatsz, és ami segíthet kapcsolatot teremteni a közönségeddel.
1. Mutasd be a márkád
Mivel az Instagram Reels egy hatékony módja annak, hogy egy teljesen új közönség elé kerülj, okos dolog olyan videókat készíteni, amelyek bemutatják a márkádat ezeknek az embereknek. Tudasd velük, hogy ki vagy és miről szól a márkád. Említsd meg az ajánlataidat és azt, hogy tartalmilag mire számíthatnak tőled, hogy követni akarják majd a fiókodat. Tekintsd ezt tökéletes lehetőségnek arra, hogy elmeséld márkád történetét. Mivel a Reels-ek jelenleg csak egypercesek lehetnek, rövidnek és tömörnek kell maradnod, de a címben nyugodtan adj hozzá további információkat.
Időnként érdemes lehet frissített bemutatkozó Reelst készítened. Ez nem csak nagyobb nyilvánosságot generál a márkád számára, de arra is kiváló, hogy újra bemutatkozhass a meglévő követőidnek, így a márkád a figyelem középpontjába kerülhet. Ahhoz, hogy ez hatékony legyen, töltsd meg Reeljeid személyiséggel, hogy bevonzza az embereket, és megszerettesd velük azt, amit csinálsz.
2. Engedd meg a csapattagoknak is, hogy bemutatkozzanak
Miközben a márka egészét mutatod be, vond be a csapattagjaidat is. Mindenki szeretné megismerni a logó mögött álló arcokat, és az Instagram Reels tökéletes a gyors bemutatkozásra. Kérd meg a csapattagokat, hogy vegyenek fel egy videót, amelyben megosztják, kik ők, mi a szerepük a márkán belül, és még néhány vicces tényt is elárulhatnak. Ez a legjobb módja a kapcsolatok erősítésének, ahogy az emberek megismerik a márkádat és minden érintettet.
3. Adj betekintést a kulisszák mögé
Mindenki egy kicsit kíváncsi, nem igaz? Ezért szeretünk olyan tartalmakat fogyasztani, amelyek betekintést engednek a kulisszák mögé, más emberek életébe. Míg a YouTube vlogok és az Instagram Stories általában az ilyen típusú tartalmak közé tartoznak, a Reels is megfelelhet a célnak.
Kínálj betekintést abba, hogy milyen egy átlagos nap az életedben, ha rövid klipeket forgatsz, és ezeket egy videóba állítod össze. Fókuszálhat a napi rutinokra, valamint azokra a feladattípusokra, amelyek általában a munkahelyi teendők listáján szerepelnek. Ez remekül alkalmas a mindent eldöntő Know, Like és Trust Factor kiépítésére, mivel lehetővé teszi a nézők számára, hogy mélyebb szinten megismerjenek és megkedveljenek Téged.
4. Kelts érdeklődést egy kis ízelítővel
Ha valami újdonságon dolgozol, például egy terméken vagy szolgáltatáson, okos dolog már előre felkelteni az emberek érdeklődését. Ez segíthet több eladást generálni, ha végre elindul. Amíg még a projekt életre hívásának korai fázisában vagy, keltsd fel az érdeklődést részleteket megosztva. Ha egy tanfolyamról van szó, vezesd végig őket a tananyagon. Szolgáltatások esetében tudassa velük, hogy milyen fájdalmas pontokat fog kezelni, és milyen átalakulásra számíthatnak. Az újdonság elindításakor legelkötelezettebb követőid alig várják majd, hogy vásárolhassanak.
5. Ossz meg egy gyors tippet vagy bemutatót
Az olyan oktatási tartalom, amely a célközönséged igényeihez szól, mindig nyerő. Az Instagram Reels nagyszerűsége pedig abban rejlik, hogy segítségével gyorsan és egyszerűen, kevesebb mint egy perc alatt értéket közvetíthetsz. Gondold végig, melyek a legnagyobb fájdalmas pontok, amelyekkel a közönséged küzd, és hogyan tudsz nekik segíteni. Ossz meg egyszerű tippeket, amelyeket megvalósíthatnak, és amelyek nagy eredményeket fognak elérni.
Alternatívaként megoszthatsz egy oktatóanyagot is, amely néhány lépést mutat be arról, hogyan kell valamit csinálni, vagy hogyan kell használni egy általad kínált terméket. Csak győződj meg róla, hogy maga a Reels minden információt megad, amire a nézőnek szüksége van. Ha szükséges, a leírásban további részleteket is megoszthatsz.