Az alábbiakban bemutatom az 5 legjobb TikTok-hirdetést, és azt, hogy mitől különlegesek. Lehet, hogy ismerjük a reklám erejét, de egy sikeres kampány kivitelezése még mindig kihívás. Amikor egy iparágon belül rengeteg a verseny, nem könnyű megkülönböztetni egyik márkát a másiktól.
A TikTok manapság létfontosságú az alkotók és a hirdetők számára. A különböző iparágakban zajló különböző kampányok elkötelezettségével és megtérülésével a legjobb márkák olyan módon adják át üzenetüket, amelyből mindannyian tanulhatunk.
1. Zalora
A Zalora Ázsia egyik legjelentősebb ruházati e-kereskedelmi platformja, amely kiterjedt kollekciót kínál vásárlóinak. Annak érdekében, hogy a márka ismertségét minél több fogyasztóhoz eljuttassák, a TikTok-hoz fordultak.
A márka létrehozott egy online vásárlási eseményt „ZALORA Fashion Festival” néven, ami a kampányukban is tükröződik egy menő kihívás ötletével. A kihívás célja az volt, hogy segítse a figyelemfelkeltést és az új alkalmazás-telepítések ösztönzését az eseményre. A kihívás során a #ZStyleNow résztvevőknek egy „Z” formát kellett alkotniuk a kezükkel, majd egy gyors vágás után már más outfitben pózoltak a kamerának. A kihívás egy 200 dolláros nyereményt is meghirdetett, ami még több okot adott az embereknek a részvételre.
2. Puma és Sportsdirect
Az új futballcipő megjelenésének megünneplésére és a Sportsdirect.com-on történő vásárlásra való ösztönzésre a PUMA létrehozta a #FlashofFuture nevű hashtag-kihívást. A felhasználókat arra utasították, hogy filmezzenek le egy általuk választott ügyességi mozdulatot, saját focis ünneplésükkel. Az ösztönzésük az volt, hogy a legjobb videót feltöltők a valóságban is találkozhattak egy PUMA által szponzorált focistával.
A hashtag-kihívások remek módja annak, hogy összehozzuk az online közösséget és egy
élvezetes közösségi élményt teremtsünk.
3. Kia
Hogy az autóipar élvonalában maradjon, a KIA az új autók piacán keresgélő millenniumi korosztályt célozta meg, kifinomult és sportos imázzsal megjelenítve magát.
A KIA egy kétnapos márkaátvételi időszakot használt fel a márka ismertségének növelésére az in-feed hirdetések használatával. Vezető influencereket is meghívtak, hogy vegyenek részt egy olyan kihívásban, amely az új autó bevezetése iránti médiafigyelmet és izgalmat növelte.
4. Colgate
A Colgate Délkelet-Ázsiát célozta meg a Black Friday saját verziója során, 2019. december 12-én. Szerették volna, ha ez eltérne a korábbi TikTok hirdetési kampányaiktól. A vállalat a „Love” fogkrémet úgy akarta népszerűsíteni, hogy nem a vásárlási szezonban mindig megjelenő kedvezményekre támaszkodott.
A vállalat elindította a #Colgatekiss hashtag kihívást, hogy esztétikát teremtsen a márka mögött Thaiföldön. Ehhez egy kattintható Branded Effectet hoztak létre, amely egy „csókos arccal”, egészítette ki a kihívást. Ez a kampány elkülönítette a márkát a versenytársaitól.
5. Clean & Clear
Ez a bőrápolási márka a Gen Z közösség körében akart ismertséget növelni az új, limitált kiadású flakonokkal Indiában.
A Clean & Clear létrehozott egy #UnbottleApnaSwag kihívást, ahol a nőket arra kérték, hogy készítsenek videót a platformon, a palackokon szereplő képpel és személyiséggel. Minden palackhoz tartozott egy, a személyiséghez illő dal, a nézők pedig vásároltak maguknak egy palackot, amivel felvettek egy adott személyiséghez és dalhoz kötődő videót.