6 Social Media trend, amire érdemes odafigyelni 2023-ban

Facebook
LinkedIn

2023 elején, itt az ideje, hogy újra szemügyre vegyük a következő év Social Media újdonságait.

Mindannyian tudjuk, milyen gyorsan változik a közösségi média világa, mi itt vagyunk számodra, hogy mindig naprakész legyél! Elhoztuk neked a hat legizgalmasabb közösségi média trendet, amelyek előrejelzéseink szerint 2023-ban nagy újdonságot jelentenek majd a márkák és a vállalkozások számára.

Annak köszönhetően, hogy egyre több közösségi médiaplatform tér át a videó alapú tartalomra, a hang szerepe a közösségi médiában gyorsan változik.

A Facebookon mára már az egyik legnépszerűbb reakció a hangfelvétel. A Twitter 2020-ban csatlakozott ehhez a trendhez és felhasználói felületét ún. hangos tweetekkel pezsdítette fel. A LinkedIn reakciója a hang események voltak.

Itt az ideje, hogy 2023-ban olyan közösségi média stratégiát hozz létre, amely kihasználja a hang erejét!

Határ a csillagos ég! Ugorj be a Metaverzumba, és kísérletezésre fel! Virágoztasd fel márkád az audiomarketinggel. Kicsiben szeretnél kezdeni? Szintesítsd Instagram Reels stratégiádat trendi hanganyagokkal a nagyobb elérés érdekében!

2. A játék az új közösségi média játszótér

Ha játszottál már Candy Crush-t vagy Wordle-t a napi ingázás közben, akkor hivatalosan is gamer vagy!

Míg a közösségi média platformok bevált hirdetési platformok, a játékok egy új, izgalmas lehetőséget kínálnak a márkák és a vállalkozások számára 2023-ban.

A Netflix is bővíti hatókörét, Helsinkiben építi fel első saját videojáték-stúdióját. Ráadásul a luxus divatházak továbbra is a közösségi szerepvállalás eszközeként és a virtuális valóság és a való világ közötti szakadék áthidalására használják a játékokat.

A játékipar értéke 200,8 milliárd dollár körül lesz, a játékon belüli reklámok értéke pedig 2023-ra a becslések szerint eléri a 17,6 millió dollárt. A videojátékok világa egy olyan tér, amely marketing tekintetében viszonylag kihasználatlan maradt. Lehet, hogy 2023 lesz az az év, amikor az te márkád is belekóstol a játékok erejébe?

3. A tartalom teljes képernyőre kerül

A TikTok berobbanásával még több 9:16-os (azaz teljes képernyős) tartalom érkezik a feedünkbe.

Bár nem meglepő, hogy az Instagram követte a TikTok példáját ebben a kérdésben is, most már a YouTube és a Facebook is a nyomdokaiban jár. A Facebookon a függőleges videók 90%-kal jobban teljesítenek, mint a vízszintes videók. A YouTube pedig jelenleg egy új funkciót tesztel, amely a videó hirdetéseket függőleges lejátszásra formázza át.

Mivel egyre több platform támogatja ezt a képarányt, ugyanaz a tartalom újrahasznosítható a nagyobb elérés érdekében.

4. BeReal és Instagram Candid Kihívások a hitelességért

A BeReal 2022-ben megváltoztatta a felhasználók szemléletét a közösségi médiáról. Bár 2020-ban indult, az alkalmazás az elmúlt évben lendült fel igazán, és máris az esztétika új korszakát hirdeti, amely a pillanatnyi, élethű dokumentációt részesíti előnyben a túl szerkesztett tartalmakkal szemben.

A (még el sem indított) Instagram Candid hamarosan véletlenszerű időpontokban küld majd értesítést a felhasználóknak, és elől-hátul kamerás fotót fog kérni.

Úgy tűnik, nem az Instagram az egyetlen, aki átvenné ezt az újszerű megközelítést! A TikTok is hasonló értesítést fog küldeni, de jellegéhez hűen videót is támogatni fogja.

Mit jelent ez számodra? Gondolj vissza a korai Instagram korszak szűrőmentes fotódömpingjére. A tartalom továbbra is egyre inkább személyre szabott és organikus lesz. Ne feledd, a kevesebb néha több!

5. A nano-influencerek és a felhasználók által generált tartalmak felemelkedése

Ha már a korai Instagram korszaknál tartottunk, egyre nagyobb teret hódítanak a nano-influencerek (10 000-nél kevesebb követővel rendelkezők) és a felhasználók által készített tartalmak.

Valójában a sikeres influencer kampányok 90%-át ma már nano-influencerek csinálják. Kis követőbázisuk miatt hitelesebbnek tekintik őket. Hatalmas előnyük a nagyobb Influencerekkel szemben, hogy nem kell egy tonna pénzt költened egy kampányra.

A felhasználók által készített tartalmak is egyre fontosabbak. Ez az organikus marketingeszköz közvetlen kapcsolatot teremt a valódi fogyasztókkal, amely lehetővé teszi az erős márka-vevő kapcsolatot. Ez tovább segít a hitelesség növelésében.

Légy egy lépéssel előrébb versenytársaidnál 2023-ban és dolgozz ki olyan kampányokat, amelyek inspirálják követőid, ezáltal új tartalmakat készítenek márkádról!

6. Az AI átveszi a tartalomkészítést és az analítikai nyomonkövetést

Először is tisztázzuk, mi is takar az AI! Ez egyszerűen egy szoftver, amely automatizál bizonyos feladatokat, például a közösségi média posztok elkészítését vagy új hirdetési csatornák feltárását. A mesterséges intelligencia mint piac, várhatóan évente 120%-kal fog növekedni.

Valószínű, hogy már találkoztál az AI-val, csak még nincs meghatározott stratégiád arra, hogy hogyan is használd a gyakorlatban. A legegyszűbb módja annak, hogy beépítsd a munkádba, az a szövegírás. Adj meg néhány utasítást és a mesterséges intelligencia máris különböző szövegjavaslatokkal fog előhozakodni.

De ne feledd: Az AI soha nem fogja tudni helyettesíteni a személyre szabott, hiteles tartalom erejét. Ezek az eszközök segíthetnek új ötletekkel felpezsdíteni a közösségi csatornáid, de soha nem lesznek képesek megragadni a márkád egyedi hangját!

További Cikkek:

hu_HUHU