2023 elején, itt az ideje, hogy újra szemügyre vegyük a következő év Social Media újdonságait.
Mindannyian tudjuk, milyen gyorsan változik a közösségi média világa, mi itt vagyunk számodra, hogy mindig naprakész legyél! Elhoztuk neked a hat legizgalmasabb közösségi média trendet, amelyek előrejelzéseink szerint 2023-ban nagy újdonságot jelentenek majd a márkák és a vállalkozások számára.
Annak köszönhetően, hogy egyre több közösségi médiaplatform tér át a videó alapú tartalomra, a hang szerepe a közösségi médiában gyorsan változik.
A Facebookon mára már az egyik legnépszerűbb reakció a hangfelvétel. A Twitter 2020-ban csatlakozott ehhez a trendhez és felhasználói felületét ún. hangos tweetekkel pezsdítette fel. A LinkedIn reakciója a hang események voltak.
Itt az ideje, hogy 2023-ban olyan közösségi média stratégiát hozz létre, amely kihasználja a hang erejét!
Határ a csillagos ég! Ugorj be a Metaverzumba, és kísérletezésre fel! Virágoztasd fel márkád az audiomarketinggel. Kicsiben szeretnél kezdeni? Szintesítsd Instagram Reels stratégiádat trendi hanganyagokkal a nagyobb elérés érdekében!
2. A játék az új közösségi média játszótér
Ha játszottál már Candy Crush-t vagy Wordle-t a napi ingázás közben, akkor hivatalosan is gamer vagy!
Míg a közösségi média platformok bevált hirdetési platformok, a játékok egy új, izgalmas lehetőséget kínálnak a márkák és a vállalkozások számára 2023-ban.
A Netflix is bővíti hatókörét, Helsinkiben építi fel első saját videojáték-stúdióját. Ráadásul a luxus divatházak továbbra is a közösségi szerepvállalás eszközeként és a virtuális valóság és a való világ közötti szakadék áthidalására használják a játékokat.
A játékipar értéke 200,8 milliárd dollár körül lesz, a játékon belüli reklámok értéke pedig 2023-ra a becslések szerint eléri a 17,6 millió dollárt. A videojátékok világa egy olyan tér, amely marketing tekintetében viszonylag kihasználatlan maradt. Lehet, hogy 2023 lesz az az év, amikor az te márkád is belekóstol a játékok erejébe?
3. A tartalom teljes képernyőre kerül
A TikTok berobbanásával még több 9:16-os (azaz teljes képernyős) tartalom érkezik a feedünkbe.
Bár nem meglepő, hogy az Instagram követte a TikTok példáját ebben a kérdésben is, most már a YouTube és a Facebook is a nyomdokaiban jár. A Facebookon a függőleges videók 90%-kal jobban teljesítenek, mint a vízszintes videók. A YouTube pedig jelenleg egy új funkciót tesztel, amely a videó hirdetéseket függőleges lejátszásra formázza át.
Mivel egyre több platform támogatja ezt a képarányt, ugyanaz a tartalom újrahasznosítható a nagyobb elérés érdekében.
4. BeReal és Instagram Candid Kihívások a hitelességért
A BeReal 2022-ben megváltoztatta a felhasználók szemléletét a közösségi médiáról. Bár 2020-ban indult, az alkalmazás az elmúlt évben lendült fel igazán, és máris az esztétika új korszakát hirdeti, amely a pillanatnyi, élethű dokumentációt részesíti előnyben a túl szerkesztett tartalmakkal szemben.
A (még el sem indított) Instagram Candid hamarosan véletlenszerű időpontokban küld majd értesítést a felhasználóknak, és elől-hátul kamerás fotót fog kérni.
Úgy tűnik, nem az Instagram az egyetlen, aki átvenné ezt az újszerű megközelítést! A TikTok is hasonló értesítést fog küldeni, de jellegéhez hűen videót is támogatni fogja.
Mit jelent ez számodra? Gondolj vissza a korai Instagram korszak szűrőmentes fotódömpingjére. A tartalom továbbra is egyre inkább személyre szabott és organikus lesz. Ne feledd, a kevesebb néha több!
5. A nano-influencerek és a felhasználók által generált tartalmak felemelkedése
Ha már a korai Instagram korszaknál tartottunk, egyre nagyobb teret hódítanak a nano-influencerek (10 000-nél kevesebb követővel rendelkezők) és a felhasználók által készített tartalmak.
Valójában a sikeres influencer kampányok 90%-át ma már nano-influencerek csinálják. Kis követőbázisuk miatt hitelesebbnek tekintik őket. Hatalmas előnyük a nagyobb Influencerekkel szemben, hogy nem kell egy tonna pénzt költened egy kampányra.
A felhasználók által készített tartalmak is egyre fontosabbak. Ez az organikus marketingeszköz közvetlen kapcsolatot teremt a valódi fogyasztókkal, amely lehetővé teszi az erős márka-vevő kapcsolatot. Ez tovább segít a hitelesség növelésében.
Légy egy lépéssel előrébb versenytársaidnál 2023-ban és dolgozz ki olyan kampányokat, amelyek inspirálják követőid, ezáltal új tartalmakat készítenek márkádról!
6. Az AI átveszi a tartalomkészítést és az analítikai nyomonkövetést
Először is tisztázzuk, mi is takar az AI! Ez egyszerűen egy szoftver, amely automatizál bizonyos feladatokat, például a közösségi média posztok elkészítését vagy új hirdetési csatornák feltárását. A mesterséges intelligencia mint piac, várhatóan évente 120%-kal fog növekedni.
Valószínű, hogy már találkoztál az AI-val, csak még nincs meghatározott stratégiád arra, hogy hogyan is használd a gyakorlatban. A legegyszűbb módja annak, hogy beépítsd a munkádba, az a szövegírás. Adj meg néhány utasítást és a mesterséges intelligencia máris különböző szövegjavaslatokkal fog előhozakodni.
De ne feledd: Az AI soha nem fogja tudni helyettesíteni a személyre szabott, hiteles tartalom erejét. Ezek az eszközök segíthetnek új ötletekkel felpezsdíteni a közösségi csatornáid, de soha nem lesznek képesek megragadni a márkád egyedi hangját!