Az elmúlt évben a Facebook olyan algoritmus-frissítéseket vezetett be, amelyek csökkentették az üzleti oldalak organikus bejegyzéseinek láthatóságát – már-már úgy tűnt, hogy a Facebook organikus elérése gyorsan közelít a nulla felé.
Szóval hogyan növeled az esélyeidet? Mai cikkemben 13 taktikát mutatok be a Facebook algoritmus legyőzésére és a rajongói elkötelezettség visszaszerzésére!
1. Ossz meg nagyszerű tartalmat
A régi közmondás továbbra is igaz – a (minőségi) tartalom a mindent visz. Ha fantasztikus tartalmat teszel közzé a közösségi médiában, megnő az esélyed a kedvelésre és a megosztásra, ami növeli jelenlétét a Facebook hírfolyamaiban. A Facebook számos algoritmus-módosításának célja a Facebook által „rossz minőségű tartalom”, például a mémek kiszűrése. A nagyobb elérés érdekében válassz minőségi tartalmat minőségi híroldalakról. Kicsit burzsoá a Facebook részéről azt feltételezni, hogy a BBC-s cikkek mindig előkelőek, a mémek pedig mindig söpredékek, de nincs sok választási lehetőségünk abban, hogy a Facebook hogyan állítsa be az algoritmusát. Az én javaslatom? Fokozd fel saját eredeti, kiváló minőségű tartalmaidat e-könyvekkel, blogbejegyzésekkel, tudományos folyóiratokkal, stb.
2. Használj Facebook hirdetéseket
Az organikus elérhetőség csökkenésével itt a tökéletes alkalom a Facebook-hirdetésekkel való kísérletezésre. A Facebook megújította hirdetési rendszerét, így könnyebben használható, mint valaha. A fizetett Facebook-hirdetések közvetlenül a felhasználó hírfolyamában jelenhetnek meg, zökkenőmentesen keveredve az organikus bejegyzésekkel, miközben jelentősen jobb eléréssel büszkélkedhetnek. Bevezettek egy új hirdetésrelevancia-mutatót is (alapvetően a Facebook minőségi mutatóját). Próbálkozz velük, és nézd meg, hogyan teljesítenek. A Facebook hirdetések tökéletesek olyan versenyképes kreatív iparágakban működő cégek számára, mint a kézműves marketing.
3. Terjeszkedj más közösségi hálózatokra
Integráld a Facebook-marketingedet más közösségi hálózatokkal – tegyed közzé Pinteresten, tweetelj róla, stb. A Facebook zsúfolt lett, és az organikus tér folyamatosan csökken. Óriási verseny van, és könnyen előfordulhat, hogy tartalmaid elvesznek a felhasználók hírfolyamaiban. Fedezd fel a zöldebb legelőket az újabb közösségimédia-központok, például az Instagram, a Tiktok, a Pinterest, a Tumblr vagy a Twitter segítségével. Ne hagyd, hogy csak a Facebook legyen a mankód.
4. Ideje személyeskedni
A személyes fiókok bejegyzései általában többször jelennek meg a hírfolyamokban, mint az üzleti oldalak bejegyzései, tehát miért használd ki a munkatársaidat! A legtöbben valószínűleg a Facebookot használják, ezért lájkolják őket, és osszák meg céges tartalmakat. Szerelemben és online marketingben mindent szabad.
5. Importáld a névjegyeid
Ha nagy e-mail listád van, importálhatod névjegyeidet (egyszerre legfeljebb 5 000 nevet), és meghívhatod őket a Facebook-oldaladra. A Facebook-ismerősök nagyobb száma azt jelenti, hogy tartalmaid több emberhez jutnak el, annak ellenére, hogy az organikus láthatóság alacsonyabb. Minél több, annál jobb.
6. Posztolj gyakrabban
Növeld annak esélyét, hogy megjelenj a hírfolyamokban, pusztán azáltal, hogy több bejegyzésed van. Fordítsd az esélyeket a magad javára! A napi 4-6 alkalommal történő posztolás növeli annak valószínűségét, hogy az egyik ilyen bejegyzést felkapja az algoritmus.
7. Exkluzív tartalom megosztása
Tedd fontossá a Facebook-bejegyzéseidet exkluzív tartalmak megosztásával, amelyeket a felhasználók sehol máshol nem találnak. Hirdess flash akciókat, különleges kedvezményeket, versenyeket, sorsolásokat, stb.
8. Fordíts figyelmet az Analytics szolgáltatásra
Mivel az organikus Facebook marketing jelentősen nehezebbé vált, ideje elkezdeni alapos figyelmet fordítani az elemzésekre. Nincs szükség semmi túl divatosra – a Facebook saját elemzései megmutathatják, mely bejegyzések teljesítenek jobban, mint mások. Nézd meg, milyen tartalmad váltja ki a legnagyobb elköteleződést a követőiddel. Reagálnak a videókra? Melyik cikkekre kattintanak? Milyen témák izgatják őket? Keresd meg a trendeket, majd ismételd meg a jól működő tartalmakat a siker érdekében.
9. Ugrás Multimédiára
Ne hagyatkozz csak szöveges bejegyzésekre. A kép- és videóbejegyzések sokkal jobban teljesítenek, mint a szöveges bejegyzések. Oszd meg a YouTube videóidat, Pinterest posztjaidat és Instagram képeidet a Facebookon.
Miután a Facebook felvásárolta az Instagramot, nem lenne nevetséges azt gondolni, hogy talán az algoritmus előnyben részesíti az Instagram képeket más tartalommal szemben. Ezzel kapcsolatban persze semmi hivatalos, de nem árt, ha minden esetre felerősíted az Insta posztokat.
10. Használd ki a felhasználóid által generált tartalmat
Ha mostanában nem keltesz nagy feltűnést a Facebookon, legalább viszonozd azt a figyelmet, amit kapsz. Használd ki a Facebookot, mint a felhasználók által generált tartalom forrását fotópályázatok, videoversenyek stb. rendezésével. Lehet, hogy nem érkezik annyi pályamű, mint a Facebook dicsőséges korszakában, de a felhasználók által generált tartalom aranyat ér. A felhasználók által generált tartalom újrahasznosítható és máshol felhasználható blogbejegyzésekben, ajánlásokban és egyéb marketinganyagokban.
11. Interaktálj Facebook rajongókkal
Fokozd a rajongók elkötelezettségét kérdések feltevésével és a rajongók válaszainak bátorításával. Próbálj ki feliratversenyeket, „fejezd be a mondatot” játékot és más olyan bejegyzéseket, amelyek elősegítik a felhasználói interakciót. Cserébe az Te feladatod, hogy kövesd a lelkes felhasználók példáját, válaszolj kérdéseikre és megjegyzéseikre, és amikor csak lehetséges, lépj kapcsolatba a rajongókkal.
12. Alakítsd át az oldalad
Hozd ki a legtöbbet a Facebook-oldaladdal interakcióba lépő rajongókból egy erőteljes borítókép használatával. Próbáljd meg a Facebook borítóképét cselekvésre ösztönzőként használni.
13. Fordulj más közösségi menedzserekhez
Először is egy disclaimer: ez az utolsó megoldás rizikósnak tekinthető, de nagyon jól működhet, ha megfelelően kezelik. Az üzleti oldalak láthatóságának növelése érdekében lépj kapcsolatba egy vagy két másik, hasonló iparágban tevékenykedő közösségi média menedzserrel, tartalomgyártóval és állapodjatok meg abban, hogy kedvelik egymás tartalmát. Alternatív megoldásként, ha nem érzed ezt komfortosnak, kérd meg alkalmazottaid, hogy heti egy frissítést lájkoljanak – a megnövekedett bejegyzési elkötelezettség javítja a bejegyzések láthatóságát.