Bár a digitális marketing összetettnek és túlterhelőnek tűnhet, az igazság az, hogy valójában nem az. Bár mindannyiunknak szüksége van egy kis időre, hogy az alapokat átlássuk, bárkinek, aki valóban komolyan gondolja a 2022-es üzletet, prioritásként kell kezelnie, hogy magas szintű ismereteket szerezzen a digitális marketingről, annak számos különböző kategóriájáról, és arról, hogy ezek hogyan járulhatnak hozzá vállalkozása megtérüléséhez.
1. Keresőmarketing
A keresőmarketing a weboldal látogatottságának és online láthatóságának növelésére szolgál a keresőmotorokon keresztül, fizetett és organikus hirdetések segítségével.
A keresőmarketing magában foglalja:
– SEO: a látogatottság növelése a vállalati weboldalra ingyenes listázások és organikus, online láthatóság révén.
– SEM: a weboldal forgalmának megvásárlása fizetett keresőlistákon és hirdetési szavakon keresztül.
E fogalom eredeti megnevezése „keresőmarketing”, és alapvetően a SEM és a SEO marketing tágabb fogalma.
2. Tartalommarketing
Az értékes tartalomnak mindig a marketing középpontjában kell állnia. Az olyan hagyományos marketingmódszerek, mint a TV és a nyomtatott sajtó, gyorsan elhalványulnak – ha az élvonalban akarsz maradni, el kell navigálnod a reklámok új világába.
Ez az új világ a tartalommarketing, és éppoly változatos, mint amilyen izgalmas és hatékony. A tartalommarketing alapkoncepciója a marketing taktikai megközelítésére vonatkozik, amelynek során a kiváló minőségű, releváns és következetes tartalmak létrehozását és terjesztését teszi vállalata marketingstratégiájának középpontjává.
A sikeres tartalommarketing másik lényeges eleme a célközönség egyértelmű meghatározása, mely valóban jövedelmező fogyasztói cselekvésre ösztönözhet, mivel közvetlenül a piacához szól. Az emberek pozitívan reagálnak az olyan tartalmakra, amelyek hasznosak és relevánsak számukra, szemben a hideg megkeresésekkel és reklámozással. A finom eladás művészete, a tartalomnak a kívánt érdeklődők és jelenlegi ügyfelek problémáira adott válaszként való prezentálása a legjobb módja annak, hogy a digitális médiában nyerjél.
A legsikeresebb és világhírűbb vállalatok közül néhányan a tartalommarketinget használják fő hajtóerőként az érdeklődők megnyerésére és az ügyfelek megtartására, köztük a Coca-Cola, a John Deere, a Microsoft és a Cisco Systems. Azonban a koncepció annyira sokszínű és alkalmazkodó, hogy iparági óriások és a kisebb vállalkozások számára is hasonlóan működik – Miért? Mert könnyen hozzáférhető, hatékony, és megfelelő alkalmazás esetén bármilyen költségvetésbe belefér.
Ha nem teszel összehangolt erőfeszítéseket annak érdekében, hogy a tartalmad releváns és értékes legyen, akkor a spamek és a promóciós zaj óriási szakadékába fog zuhanni a tartalmad, amelyet az emberek nap mint nap kapnak a vállalkozásoktól, akik keményen próbálják eladni a termékeiket és szolgáltatásaikat. A tartalommarketinget a mai digitális környezetben az teszi olyan izgalmassá, hogy az emberek naponta rengeteg tartalmat fogyasztanak és látnak.
3. Digitális PR
Ez egy olyan stratégia, amelyben a vállalatok kiemelkedő online kapcsolataikat használják fel online jelenlétük és elismertségük erősítésére. A közösségi média influencerei, online újságírók és bloggerek díj ellenében sajtóközleményeket adnak ki annak érdekében, hogy a vállalat értékes backlinkekre és megjelenésre tegyen szert. Ez jelentősen javítja a SEO-t és a márkaismertséget.
4. Közösségi média marketing (KMM)
A digitális marketing talán egyik legelismertebb formája manapság a közösségi média marketing (KMM). A KMM magában foglalja a márkaépítési és marketingcélok elérése érdekében egy vagy több közösségi médiaplatformon történő megosztást és vonzó tartalom létrehozását. A sikeres KMM-tevékenységhez tartozik a szöveges és képes tartalmak, videók vagy bármi, ami a közönségedet részvételre ösztönzi. A céged költségvetésétől függően a fizetett közösségi médiamarketing a láthatóság és a márkaismertség szempontjából óriási előnyökkel járhat vállalkozásodnak.
5. Display hirdetések
Ez az online marketing egyik legváltozatosabb típusa – a Display Advertising számos formában létezik; gazdag média, bannerhirdetések és felugró hirdetések, hogy csak néhányat említsünk. Ez egy képalapú hirdetési forma, és videót és hangot használ, hogy valóban megragadja a leendő vásárló figyelmét.
6. Email marketing
Ez azt jelenti, hogy egy vállalat üzleti vonatkozású e-maileket küld ki egy kiválasztott közönségnek, akikről úgy gondolja, hogy érdeklődni fognak a kínált termékek és szolgáltatások iránt.
Az e-mail marketing nagyon népszerű a lead generálásban, mivel nyomon követhető, hogy ki nyitja meg az adott levelet és ki nem. Lehet promóciós, értékesítési célú, vagy pusztán a márkaismertség növelésére szolgáló módszer. A digitális marketingnek ez a formája a reklámozás egyik legsikeresebb módjának bizonyult.
Az e-mail marketing előnyeinek kihasználására a leghatékonyabb mód az, ha azonosítod a célközönséget, amelyet el akarsz érni, és vagy belső lead listát alakítasz ki, vagy külső adatbázisokat vásárolsz. Ha ízlésesen végzed, ez nagyon értékes módja lehet a jelenlegi ügyfélkapcsolatok javításának és erősítésének, valamint az új érdeklődők bevonásának. Emellett növeli a további, impulzív vásárlásokat, és nagyszerű platformként szolgál a harmadik féltől származó hirdetések megosztására.
A cikk második részében tovább elemezzük a digitális marketing fő