Ez a cikk egy előző írás folytatása, a cikk első felét megtalálod ITT. Most pedig folytassuk a digitális marketing további 6 pillérével.
7. Affiliate marketing
Ez egy olyan marketingmodell, amelyben egy vállalat egy közvetítő ügynököt alkalmaz annak érdekében, hogy növelje a webes forgalmat és a lead generálást. Ez arra ösztönzi őket, hogy diverzifikáljanak és új módszereket hozzanak létre a vállalat népszerűsítésére.
Az egyik első nagyvállalat, amely népszerűsítette az affiliate marketing fogalmát, az Amazon online kiskereskedelmi óriás volt. Bloggerek, influencerek és weboldalak véleményezésen vagy kiemelt termékeken keresztül kapcsolták forgalmukat az Amazon oldalára, cserébe minden egyes vásárlás után járó díjért cserébe. Lényegében a vállalat teljesítmény alapján fizet, az eladásokat alvállalkozásba szervezve a széles és összetett kapcsolatrendszerükön keresztül.
8. Mobil marketing
Átlagosan napi 4 órát töltünk az okoseszközeinken, így nem meglepő, hogy a mobilmarketing az egyik leghatékonyabb eszköz a tartalommarketing eszköztárában. Számos vállalat modern, mobil terjesztési csatornát használ fel a vállalkozása népszerűsítésére és marketingjére. A hirdetéseidet az adott egyén igényeihez és szükségleteihez igazíthatod annak alapján, hogy a világ mely pontján tartózkodik. Ez egy rendkívül személyre szabott marketingmódszer, és azért működik jól, mert a legtöbben állandóan a kezünkben tartjuk az okostelefonunkat.
9. Videómarketing
A videómarketing egyáltalán nem bonyolult koncepció, sőt, a szépsége éppen a teljes egyszerűségében rejlik. Szemet gyönyörködtető mozgóképek használatával magával ragadja a kívánt közönséget, és ezáltal sikeresen népszerűsíti vállalkozását.
Manapság szinte minden hatékony marketingstratégia integrálja a videós megjelenítést valamilyen formában, legyen szó élő közvetítésről, eseményekről, beszámolókról vagy egyszerűen csak szórakoztató vírusvideókról. Ez egy olyan platform, ahol kreatívnak lehet lenni, és az online tartalom egyik legnépszerűbb formája, különösen a KMM alkalmazása esetén.
10. Audio marketing
A márkák már majdnem 100 éve használják az audiótartalmakat marketingformaként. 1919-ben egy WWJ nevű rádióállomás lett az első kereskedelmi
adó, amely termékeket és szolgáltatásokat reklámozott, de azóta sok minden változott. Először jött a televíziós reklám, majd nemrégiben a mindent behálózó internet. Ettől eltekintve az audió reklámkiadások 2020 várhatóan még mindig 31,7 milliárd dollárt tettek ki, mivel a digitális korszakban a podcastoknak és a hangoskönyveknek köszönhetően jelenleg reneszánszát éli az audió.
11. Word of mouth marketing
A marketing legrégebbi és legmegbízhatóbb formája a „szájpropaganda”(Word Of Mouth), ez a leghatékonyabb módja az ügyfelek megtérítésének és az értékesítés generálásának, valamint a bizalom és az elismerés megszerzésének a vállalat számára. Ez betudható az olyan vélemény-alapú oldalaknak, mint a Yelp, a közösségi média és annak minden influencere, valamint a blogok hatalmas erejének. Egy olyan világban, ahol minden digitális és kissé elrugaszkodott lett, az érzelmek (még a digitális érzelmek is) kulcsfontosságúak.
A WOM marketing olyan hasznos eszközöket is biztosít, mint a fogyasztói visszajelzések, amelyek létfontosságúak lehetnek a leendő ügyfelek megtérítésében és a jelenlegi ügyfelek megtartásában. Ez egy olyan gyakorlat, amely erősíti az értékesítést és növeli a fogyasztók hűségét a vállalatához, azonban elengedhetetlen, hogy a véleményeket és a WOM marketinget tapintatosan építsék be a szélesebb körű marketingstratégiába.
12. Személyre szabott marketing
Legegyszerűbb formájában ez egy olyan stratégia, amely a marketing erőforrásokat egy meghatározott csoport bevonására irányítja. Ez nem csupán az értékesítési és marketingcsapatok közötti összehangolást követeli meg – a csapatokat összehangolásra kényszeríti, mivel a fiókszintű személyre szabás megköveteli, hogy az értékesítés és a marketing szinkronban legyen a fiók-specifikus üzenetküldéssel kapcsolatban. Mi erre a motiváció? Nagyobb bevétel rövidebb idő alatt.
Ahelyett, hogy széles hálót vetnének ki a lead-generálási erőfeszítéseikkel, az személyre szabott marketinget alkalmazó marketingesek szorosan együttműködnek az értékesítési csapattal a kulcsfontosságú potenciális ügyfelek azonosítása érdekében, majd személyre szabott programokat és üzeneteket szabnak a célszámlákon belüli vásárlói csapatnak.