A legfontosabb digitális marketing trendek, amelyekre még nem késő felülni

Facebook
LinkedIn

Az elmúlt években elindult digitális marketing trendek a következő években tovább fognak erősödni. Összegyűjtöttem 4 ilyen trendet amik biztosan dominálni fogják a digitális marketingstratégiákat a következő években.

1. Az influencer marketing továbbra is szárnyalni fog

Az influencer marketing nem új trend, de egy ideig még marad. A közösségi médiát manapság az influencerek uralják, akiknek túlzott összegeket fizetnek azért, hogy népszerűsítsék a márkákat.

Ennek a trendnek az elfogadása mindkét szempontból látható. Nemcsak az influencerek számának puszta növekedése figyelhető meg a közösségi médiában, hanem a vállalkozások influencer marketingre fordított marketingkiadásainak növekedése is.

Az influencerekbe való befektetés sokkal olcsóbb, mint a fizetett reklámkampányok futtatása, és mégis jó eredményeket hoz. Ráadásul az influencerek számos marketingcél elérésében segíthetik a marketingeseket, és nem csak a leadek generálásában. Ez a két fő oka annak, hogy annyira népszerűvé vált, és folyamatosan erősödik és merészebbé válik.

A marketingesek már nem csak 1-2 influencerrel működnek együtt, hanem kis, releváns, niche influencerek egész hálózatával dolgoznak együtt. Ez a fajta influencer sokkal nagyobb elkötelezettséget ér el, és sokkal kevesebbe kerül. A jövőben egyre több marketinges fogja ezt a stratégiát alkalmazni, és egy híresség helyett több kisebb influencerrel fog együtt dolgozni.

A kihívás azonban az lesz, hogy meghatározzák, mely influencerek illeszkednek a legjobban a márkához.

2. A Local Targeting egyre elterjedtebb lesz

Ugyan úgy ahogy a lokális SEO a helyi márkák számára hasznos, akik több organikus forgalmat szeretnének elérni, a Local Targeting ennek a jelenségnek a közösségi média megfelelője. Sok márka használja a helyalapú célzást, hogy elérje és vonzza az embereket egy adott földrajzi helyről.

Az egyik gyakori módja annak, hogy a márkák helyi közönséget vonzanak a posztjaik és történeteik földrajzi címkézésével. Ha a közösségi médiatartalmakhoz hozzáad valaki egy helyszínt, az automatikusan vonzza a helyi közönséget

Az olyan közösségi platformokon, mint az Instagram, lehetőség van arra, hogy a közeli helyekről vagy konkrét helyszínekről származó posztokat keressenek a felhasználók. Ha helyszíneket adsz hozzá tartalmaidhoz, azok megjelennek ezekben a keresési eredményekben, így segítve a helyi embereket abban, hogy megtalálják márkádat és tartalmadat.

A földrajzi célzás különösen jól működik promóciós posztok vagy tweetek esetében, mivel ezek a platformok segítenek a megfelelő célközönséget megcélozni.

Ha például a Facebookon a „boost post” opciót használod, akkor kiválaszthatod azokat a helyszíneket is, amelyeket meg szeretnél célozni. A Facebook megmutatja posztjaidat az adott helyeken élő felhasználóknak.

A márkák is használhatják a földrajzi célzást, hogy több embert vonzanak a helyi konferenciáikra és márkaeseményeikre. Vagy használhatnak helyszűrőket a közösségi média hirdetéseikben, hogy csak a releváns, helyi közönségnek hirdessenek.

A helyalapú célzásnak számos előnye van a közösségi médiában, egyszerűen csak tudnia kell, hogyan használhatja ki.

3. Több márka fogja beépíteni a közösségi figyelést

A közösségi média aranybánya az adatoknak, amelyeket a vállalkozások felhasználhatnak közösségi stratégiáik finomítására. És a sok közösségi figyelési eszköz bevezetésével bárki számára nagyon egyszerűvé vált, hogy hozzáférjen ezekhez a meglátásokhoz

Tekintettel arra, hogy a közösségi beszélgetésekbe való könnyed beavatkozással értelmes meglátásokat lehet szerezni, a közösségi figyelés minden marketinges stratégiájába bekerült. A Hootsuite 2022-es Social Media Trends felmérésében megosztott adatok szerint a válaszadók többsége úgy érezte, hogy a közösségi figyelés növelte szervezetük értékét az elmúlt évben.

A márkák és a marketingesek számos felhasználási célra használják. A közösségi médiakampányok hatásának megértésétől kezdve annak megértéséig, hogy az emberek hogyan érzékelik a márkát, rengeteg információhoz juthatsz a közösségi figyelés segítségével. Ezáltal a social listening a legtöbb marketinges közösségi médiastratégiájának szerves részévé vált.

Számos közösségi médiafigyelő eszköz létezik, amelyet erre a célra használhat. Kezdj tehát kísérletezni a márkaemlítések, márkás hashtagek és más, a számára fontos kulcsszavak és hashtagek beállításával.

4. A személyre szabás lesz a legfontosabb

A személyre szabás egy globális fogyasztói trend, amely már évek óta jelen van. A közösségi médiában való alkalmazását tekintve azonban még mindig új keletű.

Egyesek azzal érvelhetnek, hogy a márkák nem igazán tudják személyre szabni a közösségi médiatartalmakat a különböző fogyasztói szegmensek számára. Ez igaz. De ettől még testre szabhatják a közösségi média hirdetéseiket annyi célszegmensre, amennyire csak akarják.

A legfontosabb szempont, ahol a vállalkozások és a marketingesek kihasználják a személyre szabási trendet, a közösségi médiahirdetések kézbesítése. A közösségi médiaplatformok elkezdtek fejlett célzási és testreszabási lehetőségeket biztosítani a marketingesek számára. Ezek lehetővé teszik, hogy a megfelelő hirdetéseket a megfelelő embereknek a megfelelő időben mutassák meg.

A személyre szabás olyan szintre jutott, hogy ezek a közösségi médiaplatformok már azt is megértik, hogy milyen típusú ember milyen típusú termékeket szeret. Ha pedig sikerült célközönségnek azonosítaniuk, a különböző márkák hasonló termékeinek hirdetéseit mutatják majd neked.

Nem hiszel nekem? Próbálj megnézni egy hirdetést, bármilyen hirdetést, az Instagramon. Perceken belül hasonló termékek reklámjait látod majd a feededben. Minél több hirdetésre kattintasz, annál jobban megérted az online viselkedésedet és preferenciáidat. És a következő dolog, amit tudsz, hogy az összes Instagram-hirdetésed személyre szabott és az ízlésedhez lesz igazítva.

További Cikkek:

hu_HUHU