Tudtad, hogy a YouTube első videója mindössze 18 másodperc hosszú volt? A YouTube 2005-ös debütálása óta az alkotók megtanulták, hogy az adott tartalomnak nem kell hosszúnak lennie ahhoz, hogy a közönséget bevonzza.
A YouTube Shorts megkönnyíti a felhasználók, az alkotók és a márkák számára, hogy gyorsan és hatékonyan megkapják a szükséges információkat anélkül, hogy egy hosszú YouTube videót néznének.
A YouTube Shortsokat könnyű megtalálni. Elég csak beírnod a YouTube keresősávjába bizonyos kulcsszavakat, például „kiállítások” és több millió videóból válogathatsz kedvedre. Számos előnnyel járnak a termékek és szolgáltatások marketingjében, ezért minden vállalkozásnak érdemes marketingcélokra használni.
Mik azok a YouTube Shortsok?
Ha ismered az Instagram Reels funkciót vagy a TikTokot, akkor a legegyszerűbben úgy jellemeznénk neked, hogy a Shorts ezeknek a YouTube változata.
Másképp fogalmazva, a YouTube lehetővé tette a felhasználók számára, hogy függőleges rövid videókat készítsenek olyan funkciókkal, mint az alkalmazásalapú felvétel és a zenei átfedések. A függőleges videóknak legfeljebb 60 másodperceseknek kell lenniük és nem tűnnek el, mint az Instagram Reels vagy Stories tartalmak.
A Shortsok megtekintése ugyanannyit ér, mint a normál videóké. Ráadásul ezeknek a videóknak a megtekintéséből szerzett feliratkozó számok hozzájárulnak a Creator Awards Program eredményeidhez is!
Mi a különbség a YouTube Shorts és a YouTube Stories között?
Mindkettő rövid formátumú videó, mégis másképp kezelik őket és működnek a platformon. Amikor rákattintasz egy YouTube Short-ra, még mindig az adott alkotó feedjében találod magad.
A Stories jellegű videók rövidebbek (általában 15 másodpercesek), és van egy narratívájuk és egy sorrendjük. Rövid életűek is; hét nap után eltűnnek, hacsak el nem mented őket.
A YouTube Shorts egy rövid videós formátum, amelyek korlátlan ideig maradnak a csatornádon (hacsak el nem távolítod őket). A normál YouTube videókhoz hasonlóan elképzelhető, hogy a platform idővel egyre több embernek fogja őket megjeleníteni, így népszerűségük egyre nőhet.
Milyen előnyei vannak a YouTube Shortsoknak a marketingben?
-
Nincs szükséged sok felszerelésre: csak vedd elő az okostelefonod és már mehet is a móka!
-
Elérhető tartalmat készíthetsz: Közönséged akár útközben is fogyaszthatja a tartalmad, hiszen a rövid formátuma miatt, könnyen feldolgozható információkat talál benne.
-
Nagyon kényelmes és egyszerű: Egyszerre több videót tölthetsz fel és akár feliratokat is könnyedén hozzá tudsz szerkeszteni a tartalmaidhoz.
-
Rengeteg potenciális fogyasztója van: iPhone-on és iPad-en a YouTube-nak 774,6 millió aktív felhasználója van.
-
A Google keresőmotorja javítja az ismertséget és a hozzáférhetőséget.
Népszerűsítsd márkád eseményeit a YouTube Shorts segítségével!
Egy esemény népszerűsítéséhez fontos átgondolni, hogyan érheted el célközönséged a lehető leghatékonyabb módon. Ennek egyik nagyszerű módja, ha rövid videókat használsz az adott kiállítás vagy konferencia promótálásához.
A YouTube Shorts nagyszerű módja annak, hogy gyorsan és hatékonyan közvetítsd üzeneted. Emellett kitűnő módszer arra is, hogy izgalmat és várakozást kelts az esemény előtt. A YouTube-on közzétett rövid videókkal olyan emberek figyelmét is felkeltheted, akik egyébként talán nem is tudnának az eseményről.
1. Készíts egy teaser videót az eseményéről. Rögzítsd az esemény izgalmát, és ejts el néhány fun fact-et közönségednek a várható eseményrőll.
2. Csinálj egy spotlight videót az eseményéről. Emeld ki azokat az előadókat vagy tevékenységeket, amelyek egyedivé teszik rendezvényed.
3. Oszd meg emlékeid a korábbi eseményekről, így a potenciális résztvevők ízelítőt kaphatnak arról, hogy mire számíthatnak.
4. Meséld el a rendezvény történetét és azt, hogy mit jelent neked és a munkatársaidnak.
5. Szervezz versenyt/ nyereményjátékot! Így követőid interakcióba kerülhetnek a márkával.
6. Liveolj az eseményéről azoknak, akik lemaradtak róla!
Bármelyik módszert is választod, mindenképpen használd ki a rövid videókban rejlő erőteljes történetmesélési lehetőségeket. Remek módja annak, hogy kapcsolatot teremts a közönségeddel és izgalmat kelts az esemény iránt.
Végszó
Nehogy azt gondold, hogy zseniális ötlet minden más marketingtevékenységét félretenni a YouTube Shorts mellett! Ne feledd, hogy nem mindenki néz YouTube-ot! A különböző médiumok, különböző technikákat igényelnek, ezért ne felejtsd el szem előtt tartani a már meglévő fogyasztóidat. YouTube Shorts egyedülálló lehetőséget kínál arra, hogy az eddig követőid mellé, újak felé nyiss!