Fontolgatod a TikTok marketinget vállalkozásod vagy szervezeted számára? Nem vagy egyedül. Tudd meg, hogyan hozhatod ki a legtöbbet ebből az új közösségi médiából!
A TikTok erejét nem szabad alábecsülni. Amellett, hogy sok tinédzser számára a halogatás eszköze, az alkalmazás mélyreható hatással volt a modern világ hangzására és kultúrájára – és a hozzáértő vállalkozások mindenhol igyekeznek beszállni a TikTok marketing segítségével (és persze pénzzel).
A TikTok-on a legnagyobb márkamegjelenések nagy része véletlen. 2020 őszén az Ocean Spray eladásai és a Fleetwood Mac streamjei az egekbe szöktek, miután Nathan Apodaca elindította a #DreamsChallenge-t egy munkába tartó longboardon.
De ne aggódj! Még ha nem is tartozol azon szerencsés márkák közé, akik véletlenül botlanak bele a TikTok hírnevébe, akkor is kiépíthetsz sikeres jelenlétet a platformon. Olvass tovább, hogy megtudd, hogyan használd a TikTokot üzleti célokra, hogyan használd ki a TikTok influencer marketinget és még sok más hasznos információt a platformmal kapcsolatban.
Mi az a TikTok marketing?
A TikTok marketing a TikTok használatának gyakorlata egy márka, termék vagy szolgáltatás népszerűsítésére. Ez különböző taktikákat foglalhat magában, például influencer marketinget, TikTok hirdetést és organikus vírustartalom létrehozását.
A TikTok marketing segíthet a vállalkozásoknak:
· Növelni a márkaismertséget
· Elkötelezett közösséget építeni
· Termékeket és szolgáltatásokat értékesíteni
· Visszajelzést kapni az ügyfelektől és a közönségtől
· Ügyfélszolgálatot nyújtani
· Termékeket és szolgáltatásokat hirdetni a célközönségnek
TikTok influencer marketing
A TikTok influencer marketing nagy része az alkalmazás ökoszisztémájának. Az olyan megasztárok, mint Charli D’Amelio, Addison Rae és Zach King óriási hatással lehetnek egy vállalkozás sikerére (naponta több tízmillió felhasználó nézi a tartalmaikat).
De a sikeres marketinghez nincs szükséged nagy presztízsű influencerekre – próbáld meg felfedezni a feltörekvő sztárokat, vagy a saját célközönséged kedvenc influencereit. Egy Vancouverben működő kis kozmetikai márka például rákereshet a #vancouvermakeup hashtagre, és olyan influencereket találhat, mint Sarah McNabb.
Saját TikTok létrehozása
Ez a lehetőség adja a legnagyobb szabadságot. Hozz létre egy üzleti TikTok fiókot a márkád számára és kezdj el saját organikus tartalmat készíteni.
Itt tényleg a határ a csillagos ég – a termékeid bemutatásától kezdve a napi videókon át a táncos kihívásokig bármit posztolhatsz. Tölts el egy kis időt a For You oldalon való görgetéssel inspirációért.
Hogyan kell hirdetni a TikTok-on?
Egy biztos módja annak, hogy a tartalmaid több emberhez eljussanak, ha hivatalos hirdetést készítesz a TikTok-on (más szóval közvetlenül a TikTok-nak fizetni a marketingért) Ezáltal nem kockáztatod meg, hogy egy influencer partnerség esetleg megbukik, viszont nagyon ki vagy szolgáltatva a TikTok felé. Ha változtatnak a hivatalos hirdetések megjelenítésén, vagy egyszerűen megdrágítják a hirdetéseket, az keresztülhúzhatja az üzleted marketing hatékonyságát.
A TikTok-on elérhető hirdetések típusai
Az in-feed hirdetések olyan hirdetések, amelyeket te magad készítesz. Az in-feed hirdetések típusai közé tartoznak a képhirdetések (amelyek olyanok, mint egy hirdetőtábla), a videóhirdetések (mint egy TV-reklám) és a szikrahirdetések (a már meglévő tartalmaidat erősítik, így azok több ember feedjében jelennek meg). Vannak még pangle hirdetések és carausel hirdetések is, amelyek csak a TikTok Audience Network és News Feed alkalmazásain keresztül érhetőek el.
A menedzselt márkák hirdetései úgy nézhetnek ki, mint a feedben megjelenő hirdetések, de további formázás áll rendelkezésre azok számára, akik a TikTok értékesítési képviselőjével dolgoznak együtt (Ezen a linken felveheted velük a kapcsolatot, hogy megtudd, alkalmas vagy-e erre a célra)
Az extra hirdetési formátumok közé tartoznak a Topview hirdetések (az alkalmazás első megnyitásakor játszódnak le, és nem lehet átugrani őket, mint a Youtube-hirdetéseket), a márkás hashtag-kihívások (a márkához kapcsolódó, akcióképes hashtag) és a márkás effektek (például matricák és szűrők).
Ez egy példa a Microsoft által szponzorált márkázott hashtag-kihívásra. Míg a #StartUpShowUp hashtag alatti videók egy részét a márka fizette, más felhasználók gyorsan felugrottak a trendre, és ingyen reklámozták a Microsoftot.
A cikk második részében végigvesszük azokat a gyakorlati lépéseket amik segíthetnek egy sikeres TikTok stratégia felépítésében!