Hogyan alkossunk sikeres TikTok marketingstratégiát 2022-re? (2/2)

Facebook
LinkedIn

Ez a cikk egy előző írás folytatása, a cikk első felét megtalálod ITT. Most pedig folytassuk a praktikus tanácsokkal a sikeres TikTok marketingstratégia kiépítéséhez.

Hogyan készítsünk TikTok hirdetési fiókot?

Ha hirdetéseket szeretnél futtatni a TikTok-on, létre kell hoznod egy hirdetési fiókot a TikTok Ads Managerhez.

Ehhez látogass el az ads.tiktok.com oldalra, kattintson a Create Now (Most létrehozni) gombra, és töltsd ki az adataid. (Csak az alapokat: ország, iparág, cégnév és elérhetőségi adatok).

Hogyan hozz létre egy TikTok marketingstratégiát?

A TikTok-trendek véletlenszerűnek tűnhetnek – emlékszel az Adult Swim trendre, amely 2021 nyarán vette át a TikTok-ot? Nincs olyan, hogy biztos marketingstratégia, mégis vannak egyszerű lépések, amelyeket megtehetsz, hogy vállalkozásodnak segítsd az applikáción való szárnyalást.

Ismerkedj meg a TikTok-kal

Hiba lenne ugyanúgy megközelíteni a TikTok marketinget, mint az Instagram vagy a Facebook marketinget. A TikTok egy teljesen más közösségi hálózat, egyedi trendekkel, funkciókkal és felhasználói viselkedéssel.

Tölts egy kis időt az applikáción, engedd, hogy beszippantsanak a TikTok-videók. Fedezd fel a TikTok alkalmazásban elérhető különböző funkciókat, és figyeld meg, milyen szűrők, effektek és dalok adják a jelenlegi trendeket. Tartsd nyitva a szemed a Branded Hashtag Challenges (márkás hashtag-kihívások) előtt, amelyek alapvetően egy dalt, táncmozdulatokat vagy egy feladatot tartalmaznak, amelyet a tagoknak újra kell alkotniuk (alapvetően a TikTok által a felhasználók által generált tartalomra fordított változat). Ne hagyd figyelmen kívül a TikTok Duettek funkcióját sem.

Olvass utána a TikTok algoritmusának is. Annak megértése, hogy a TikTok hogyan rangsorolja és jeleníti meg a videókat a For You lapon, informálhatja a tartalom, a hashtag és az elköteleződési stratégiádat.

Az algoritmus működésének teljes leírását itt olvashatod el. A TikTok Business Learning Center tanfolyamain keresztül elsajátíthatod a TikTok minden tudnivalóját.

Határozd meg a célközönséged

Kiket szeretne elérni a TikTokon? Mielőtt belekezdenél a tartalomkészítésbe, ismerd meg a TikTok demográfiai adatait, és azonosítsd azokat, akiket érdekelhet a márkád.

A TikTok leginkább a tizenévesek körében népszerű, de hiba lenne a TikTokot tinédzseralkalmazásként leírni. A 20-29 éves korosztály szorosan követi az amerikai tinédzsereket. Kínában a „glam-masok” mutatják, hogy a divat csak jobb lesz a korral. Szeretnéd kiterjeszteni az elérésed Indiában? Talán érdemes átgondolnod, hiszen a videómegosztó alkalmazást ott 2020 júniusa óta betiltották.

Tölts egy kis időt a más közösségi médiaplatformok közönségének kutatásával, és keress átfedéseket a TikTok-on. De ne zárj ki új vagy váratlan célközönséget sem. Lehet, hogy a jelenlegi közönséged nem a TikTok-on van, de lehet, hogy vannak rokon vagy kissé eltérő érdeklődésű alcsoportok a platformon. Például egy gyermekkönyvkiadó közönsége állhat szerzőkből a LinkedIn-en, olvasókból az Instagramon és illusztrátorokból a TikTokon.

Ha már leszűkítetted a potenciális közönséged, kutasd fel, milyen típusú tartalmakat kedvelnek, és milyen típusú tartalmakkal foglalkoznak. Ezután kezdj el ötletelni a márkájádhoz kapcsolódó tartalmi ötletekkel.

Végezz versenyképességi auditot

A versenytársaid is a TikTok-on vannak? Ha igen, akkor lehet, hogy lemaradsz az akcióról. Ha nem, akkor a TikTok egy módja lehet a versenyelőny megszerzésének.

Függetlenül attól, hogy a versenytársaid rajta vannak-e a platformon, keress legalább három-öt hasonló márkát vagy szervezetet, és nézd meg, mit csinálnak az alkalmazáson. Próbálj meg tanulni abból, hogy mi vált be náluk, és mi nem. Ha ez hasznos, használd a S.W.O.T. keretrendszert az egyes versenytársak erősségeinek, gyengeségeinek, lehetőségeinek és veszélyeinek azonosítására.

Mivel a TikTok egy alkotók által vezetett platform, ne zárd ki, hogy a TikTok sztárokat és influencereket is bevonj ebbe a feladatba. Keressen olyan személyiségeket, akik az te szakterületedre specializálódtak, a kozmetikától az orvostudományig vagy az oktatásig és az irodalomig.

Tűzz ki olyan célokat, amelyek összhangban vannak az üzleti céljaiddal

TikTokokat létrehozhatsz csak a szórakozás kedvéért is, de jobb, ha olyan célokat tartasz szem előtt, amelyek az általános üzleti céljaidhoz köthetők.

Akár új közönség elérését, a márka imázsának javítását, egy termék ismertségének növelését vagy az elköteleződés révén erősebb ügyfélkapcsolatok kialakítását tervezed, fontos, hogy erőfeszítéseid mögött indoklás álljon. Fontold meg a S.M.A.R.T. célkeret vagy egy másik sablon használatát, hogy olyan célokat tűzz ki, amelyek: Konkrétak, mérhetőek, elérhetőek, relevánsak és időszerűek.

A legtöbb közösségi platformhoz hasonlóan a TikTok is analitikát biztosít az üzleti fiókok számára. A TikTok analitikához való hozzáféréshez:

· Menj a profiloldalodra, és koppints a jobb felső sarokban lévő három vízszintes vonalra.

· Koppints a Creator Tools, majd az Analytics lehetőségre.

· Fedezd fel a műszerfalat, és keresd meg azokat a mérőszámokat, amelyekkel mérheted a céljaidat.

Posztolj rendszeresen

A tartalomnaptár készítése – és annak betartása – a sikeres közösségi médiastratégia kulcsa. A TikTok tartalmi naptárad hasonlóan fog kinézni, mint egy valós naptár, de a „Vacsora apával” és a „Kutya szülinapja” helyett olyan dolgokat fogsz tervezni, mint a „Go Live” vagy az „Új videó”. Rengeteg eszköz áll rendelkezésedre, amivel elindulhatsz a tartalomgyártói utadon.

Kövesd nyomon a fejlődésed

Az analitika nem csak a TikTok-on való marketing tökéletes kiindulópontja: könnyen felmérheted vele, hogy stratégiáid működnek-e vagy sem. Legalább havonta egyszer ellenőrizd, hogy elérted-e a céljaidat.

Ha nem, fontold meg, hogy különböző típusú posztokat tesztelj – lehet, hogy egy nyilvánvaló reklám az Arkells számára nem annyira meggyőző, mint egy videó, amelyben egy zenész a dobverőjével ütlegeli a zenekar egyik tagját (ezeknek a TikToknak kevesebb mint 600, illetve több mint 1,4 millió megtekintése van).

Hogyan kezelheted könnyedén márkád TikTok-jelenlétét?

A Creative Coffee leveszi a tartalomgenerálás terhét a válladról. Szakembereink az összes többi közösségi médiaprofiloddal együtt kezelhetik a TikTok-jelenlétedet is. A közösen kialakított marketingstratégia alapján intézzük a márkád marketingmegjelenésének minden operatív teendőjét. Öljünk le egy kávéra, és beszéljük át a terveidet!

További Cikkek:

hu_HUHU