Hogyan működik az Instagram algoritmusa?

Fedezd fel, hogyan működik az Instagram algoritmusa, a történetek, a hírfolyam, a Reels-videók és a felfedezés esetében, és értsd meg pontosan a rangsorolást, az elérést és a nem hivatalos tiltást is.
Facebook
LinkedIn

Több, mint egy algoritmus

Az első és legfontosabb, amit érdemes kiemelni, hogy az Instagram algoritmusa nem csupán egyetlen algoritmus, hanem sok algoritmus és folyamat együttese, amelyek közösen dolgoznak azon, hogy személyre szabják az egyes Instagram-felhasználók által látott tartalmakat.

Miért alkalmaz az Instagram algoritmusokat? A válasz egyszerű: mivel minden egyén más, minden Instagram-felhasználónak az érdeklődési körének megfelelő tartalmat kell látnia.

Pontosan ez az, amit a platform a rangsorolással szeretne elérni – egy olyan személyre szabott élményt, amely minél hosszabb ideig tartja ott a felhasználókat.

A történetek rangsorolása: Hogyan működik a történetek algoritmusa

Amikor megnyitjuk az Instagram alkalmazást, az első dolog, amit a tetején látunk az általunk követett fiókok legújabb történeteinek végtelen sora.

Annak meghatározásához, hogy mely történetek jelennek meg elsőként, az Instagram elemzi az elmúlt 24 órában általunk követett fiókok összes történetét. A cél az, hogy a proxyk segítségével képes legyen eldönteni, hogy mely történetek érdekelnek majd leginkább.

Vagyis az Instagram meg akarja jósolni, hogy mely történeteket fogjuk a legnagyobb valószínűséggel megnyitni, arra válaszolni, reagálni vagy kedvelni.

Ezen előrejelzések elkészítéséhez az Instagram figyelembe veszi a korábbi interakciókat, amelyeket a történetekre adott a felhasználó.

A legfontosabb tényezők, amik befolyásolják a történetek sorrendjét:

  • Milyen gyakran nézzük meg egy felhasználó (fiók/alkotó) történeteit.

  • Milyen gyakran lépünk interakcióba egy, a felhasználótól származó történetekkel (kedvelés, emoji küldése).

  • Mennyire állunk közel egy felhasználóhoz az alapján, hogy hányszor küldtél neki üzenetet.

Az Instagram ezek alapján azt reméli, hogy a személyre szabott proxyk és előrejelzések segítségével végül a leginkább fontos emberektől származó történetek kerülnek majd az első helyre.

A hírfolyam rangsorolása: Hogyan működik a hírfolyam algoritmusa

Az Instagram hírfolyam célja, hogy a felhasználóknak az alkalmazás legutóbbi használata óta közzétett legjobb tartalmakat mutassa.

Kétféle tartalom jelenik meg döntően ilyenkor: azoknak az embereknek a posztjai, akiket követnek, illetve olyan Instagram-fiókok tartalmai, amik a korábbi használatból nyert információk alapján érdekelhetik őket.

Ezeket a következő tényezők befolyásolnak:

  • Mennyire valószínű, hogy kommenteljük, lájkoljuk vagy megosztjuk a bejegyzést.

  • Milyen valószínű, hogy rákattintunk a profilra.

  • Mennyi időt fogunk vélhetően eltölteni egy poszttal.

Az Instagram a felhasználók interakciós előzményeit, a poszt népszerűségét, a tartalomgyártóra vonatkozó információkat és azt, hogy milyen gyakran lépett kapcsolatba a szerzővel, használja a tartalmak megjelenési sorrendjének meghatározásához.

Szerenécsre azonban nem vagyunk feltétlenül az Instagram algoritmusára bízva teljes mértékben, hiszen mi is tudjuk szerkeszteni, hogy mit is akarunk látni. Egy ideje a megszokott hírfolyam mellett mi is kijelölhetjük a kedvenc fiókjainkat, így az Instagram az adott fiókok posztjait a hírfolyam elejére helyezi. Emellett pedig át lehet váltani a “Követés” hírfolyamra is, amely csak az általunk követett fiókok bejegyzéseit jeleníti meg időrendi sorrendben.

A Reels-videók rangsorolása: Hogyan működik a Reels algoritmusa

Az Instagram Reels célja egyértelműen a felhasználók szórakoztatása. A platform elsősorban olyan fiókoktól szolgáltatja a Reels-eket számunkra, amelyeket nem követünk.

Az Instagram először azokat a Reels-eket figyeli, amelyekkel a múltban kapcsolatba kerültünk, valamint azokat, amelyeket más, hozzánk hasonló felhasználók kedvelnek.

Ezután kitalálja, hogy mely Reels-eket fogjuk a legnagyobb valószínűséggel végignézni, megosztani a barátainkkal, vagy lementeni a hangot, esetleg tartalmat létrehozni vele.

Ezekhez az Instagram olyan információkat használ, mint az általunk megnézett Reels-ek előzményei, a videók készítőjére vonatkozó információk, valamint, hogy milyen gyakran léptünk kapcsolatba a tartalomgyártóval.

Mindezeket kombinálva egy magával ragadó, szórakoztató és élvezetes hírfolyamot hoz létre minden felhasználó számára.

A Felfedezés rangsorolása: Hogyan működik a Felfedezés algoritmusa

A Reelshez hasonlóan az Instagram Felfedezés célja, hogy az általunk nem követett fiókok legjobb tartalmait kínálja, vagyis, hogy segítsen megismerni új dolgokat, amelyek érdekelhetnek minket.

Az Instagram képes megjósolni azokat a posztokat, amelyeket valószínűleg kedvelni, elmenteni vagy akár megosztani fogunk.

Ehhez olyan információkat használ, mint a poszt népszerűsége, a minket általában érdeklő témák, a tartalomgyártóra vonatkozó információk és az, hogy milyen gyakran léptünk kapcsolatba velük.

A nem hivatalos tiltás és a fiókok státusza

Mi is az a nem hivatalos tiltás az Instagramon? Olyankor beszélünk erről, amikor a platform korlátozza egy fiók láthatóságát (a felhasználók hírfolyamaiban, történetekben, felfedezésekben, stb.), ami negatívan befolyásolja az elérést. Ez akkor fordulhat elő, ha egy fiók érzékeny tartalmat posztol vagy a platform közösségi irányelveinek szürke területére lép.

Bár vannak olyan találgatások, hogy az Instagram azért veszi vissza bizonyos a fiókok elérését, hogy „ösztönözze” őket arra, hogy fizessenek a hirdetésekért, azonban ez csupán egy mítosz.

Szakértői magyarázatokkal alátámasztható, hogy az Instagramnak az az érdeke, hogy az emberekhez a lehető legizgalmasabb tartalmakat juttassa el, növelje az alkalmazás használatával töltött időt, és végső soron növelje a reklámbevételeket.

A felhasználók megsegítésére az Instagram létrehozott egy Account Status (Fiók státusz) részt, amely leírja azokat az okokat, amelyek miatt korlátozhatja egy fiók láthatóságát a platformon, így elkerülhetjük, hogy fiókunk így járjon.

Hogyan növelhetjük a közönségünket az Instragramon

Mik a legjobb gyakorlati megoldások, amelyek segítségével növelni tudjuk a látogatóink számát és a posztok elérését az Instagramon?

  • Mivel minden tartalomgyártó és közönség más és más, fontos, hogy kísérletezzünk, hogy lássuk, milyen tartalmakkal érhetjük el a legnagyobb elkötelezettséget és válthatunk ki minél magasabb számú reakciót a követőinkből.

  • Használjuk az Elemzéseket a trendek feltárására, amelyek segítségével javíthatjuk a tartalmaink általános minőségét, ezáltal is növelve a felhasználók elkötelezettségét.

  • Működjünk együtt más népszerű tartalomgyártókkal, hogy potenciálisan új közönséget érjünk el.

  • Nézzük át fiókunk státuszát, hogy megbizonyosodhassunk, megtettünk minden szükséges lépést a Közösségi irányelvek betartásával kapcsolatban, és megszüntettünk minden láthatóságra vonatkozó korlátozásokat.

  • Törekedjünk eredeti tartalom létrehozására, szemben a másoktól származó tartalmak összegyűjtésével.

Gyakori kérdések az Instagram algoritmusával kapcsolatban

Miért vannak különböző algoritmusok a hírfolyam, a felfedezés és a Reels számára?

Mivel minden felületnek egyedi céljai vannak, az egyes felületek algoritmusa is eltérő.

  • Az Instagram hírfolyam célja, hogy a legnépszerűbb tartalmakkal tartson naprakészen.

  • Az Instagram Reels célja, hogy szórakoztasson.

  • Az Instagram felfedezés célja pedig, hogy segítsen új dolgokat megismerni.

Mi a legfontosabb dolog, amit a videók rangsorolásából érdemes leszűrnünk?

Az Instagram össze akarja kapcsolni a felhasználókat a kívánt tartalommal, hogy tovább tartsa őket a platformon, ezzel is növelve a reklámbevételeket. Azonban még ezek mellett sem áll érdekében, hogy ne jelenítse meg egy alkotó tartalmát csakis azért, hogy hirdetésre kényszerítse.

Mi is pontosan a nem hivatalos fióktiltás?

Az Instagram “shadowban” egy nem hivatalos tiltás, amely korlátozza egy fiók láthatóságát (a felhasználók hírfolyamaiban, történetekben, Felfedezése oldalakon stb.), ami negatívan befolyásolja az elérést. Ez akkor fordulhat elő, ha egy fiók érzékeny tartalmat posztol, vagy a platform közösségi irányelveinek szürke területére lép.

A csökkentett eléréshez több dolog is hozzájárulhat, többek között:

  • Jelentés vagy biztonsági problémák a fiókkal szemben.

  • Az Instagram eltávolítja a korábban közzétett tartalmakat.

  • A követők nem érdeklődnek annyira az oldal tartalmai iránt.

  • A követők nem látogatják annyit az Instagramot, mint korábban.

A legtöbbet használt social media platformnál jelenleg is egy olyan felelős megoldáson dolgoznak, amely segít a tartalomgyártóknak nagyobb láthatóságot szerezni tartalmaiknak.

Mit lehet tenni, ha az emberek nem látják a megosztott posztokat?

Először is ellenőrizzük a fiókunk állapotát, hogy van-e bármilyen ellenőrzés vagy biztonsági probléma a fiókunkkal szemben.

Ezután kérjük meg a követőinket, hogy adják hozzá az oldalunkat a kedvenceikhez, így az Instagram a tartalmainkat a hírfolyamaik tetejére helyezi.

További Cikkek:

hu_HUHU