A TikTok mára közel 700 millió aktív havi felhasználóval rendelkezik világszerte, ezzel ez lett mára a legtöbbet letöltött alkalmazás, megelőzve a Facebookot és az Instagramot is. Azonban fontos kiemelni, hogy a TikTok nem csak az egyéni felhasználók számára készült. A B2B és B2C márkák is fontos szereplői, akik ki is használják a platform adta hatalmas marketing- és értékesítési lehetőségeket.
Tisztában kell lennünk azzal, hogy a TikTok nem csak egy közösségi média felület. Egy közösség, ahol az emberek azt érezhetik, hogy tartoznak valahová, és inspirálhatnak másokat csupán azzal, hogy önmagukat adják. Vállalkozásként olyan elkötelezettséget és márkahűséget alakíthatsz ki, amit máshol, más platformon nem tudsz, de minimum nem ilyen mértékben. Kapcsolatot tudsz teremteni a közönségeddel – meg tudod nevettetni őket, de ugyanakkor hihetetlenül érdekes dolgokat is mutathatsz nekik, edukálhatod őket, amiből tanulhatnak.
Mindent összevetve ez az egyre inkább feltörekvő felület izgalmas lehetőségeket kínál számos iparágnak, köztük az egészségügy számára is. Hogyan építhetjük be tehát a TikTokot az egészségügyi marketing stratégiájába?
Gyors áttekintés:
-
700 millió havi aktív felhasználóval a TikTok izgalmas lehetőségeket kínál az egészségügyi szervezetek számára.
-
A közösségi médiával rákapcsolódhatsz az iparági trendekre, befolyásolhatod az emberek szemléletét, edukálhatod a fogyasztókat, és bizalmat építhetsz.
-
A TikTok elsődleges demográfiai csoportja – a Z generáció – az igazság megtalálását, az egyéni kifejezésmódot és a kreativitást helyezi leginkább előtérbe.
-
A TikTok segíthet vállalkozásodnak abban, hogy a korábbi, megszokott módokon túl is inspiráld az embereket, humorral és személyes interakcióval kapcsolatokat építs, a hirdetésekkel pedig növelhesd az elérést és gyarapítsd a közönséget.
Miért használd a TikTokot az egészségügyi marketinghez?
A TikTok lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy szabadok és kreatívak legyenek. Ösztönzi a megszokottól eltérő gondolkodást, és a trendeket helyezi előtérbe, ezen felül pedig felerősítheti az egyének és a vállalkozások hangját is, hogy jelentős vagy akár vicces üzeneteket juttasson el emberek százaihoz, ezreihez vagy akár millióihoz.
A platform elsődleges demográfiai célcsoportja a Z generáció – vagyis az 1996-ban és attól később születettek. A McKinsey & Company felmérése alapján a Gen Z tagjainak egyetlen közös céljuk van: az igazság keresése. Nagyra értékelik az egyéni kifejezésmódot, a hitelességet és a sokszínűséget, a TikTok pedig olyan teret biztosít, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy megélhessék ezeket és kifejezhessék önmagukat.
De mi köze van mindennek az egészségügyhöz? Hogyan profitálhat egy vállalkozás az alkalmazás használatából? Mutatunk néhány érdekességet, amiért érdemes elkezdeni a TikTokozást, még mielőtt a versenytársaid megelőznének.
-
Csatlakozz minél előbb a TikTokhoz, hiszen a fiatalabb felhasználók hamarosan döntéshozók, ügyfelek és egészségügyi betegek lesznek.
-
Legyél hatással a fiatalok általános véleményére, és mutass nekik alapvető szempontokat az egészségügyi terület aktuális témáiról.
-
Mutasd meg a világnak, milyen egy nap az életedből.
-
Adj bennfentes tippeket, és oszlasd el az általános orvosi és egészségügyi mítoszokat.
-
Segíts az embereknek tájékozódni edukatív tartalmak megosztásával.
-
Mutasd meg az egészségügyi ágazat egy másik oldalát, hogy ledöntsd a sztereotípiákat.
-
Építs bizalmat azáltal, hogy 100%-ig őszinte, átélhető, nyers és valódi interakciókat folytatsz.
5 indok, hogy miért kezdd el építeni a TikTok-csatornádat az egészségügyi ágazatban
Készen állsz arra, hogy megtudd, hogyan érdemes az egészségügyhöz kapcsolódó szervezeteknek megfontolniuk a TikTok-csatorna elindítását a hiteles és kreatív, videóalapú tartalmak megosztása érdekében? Íme öt módja annak, hogyan változtatja meg a TikTok az egészségügyi marketinget, és hogyan szállhatsz be ebbe te is minél hamarabb.
1. Inspiráld az embereket szokatlan módon
Ahogyan már említettük, a TikTok-felhasználók imádják az egyediséget és az önazonosságot. Ez egy olyan platform, ahol önmagad lehetsz, jól érezheted magad és kreatív önkifejezési eszközként is használhatod. Készíts rövid, egyszerű videókat az alkalmazás által biztosított eszközökkel.
Kövesd a bevált technikákat is, hogy optimalizáld videóidat, de arra figyelj, hogy semmiképpen se gondold túl a folyamatokat. Egy rövid videó közzététele, amelyben megosztasz néhány bátorító szót, hatalmas és azonnali pozitív löketet tud adni a közönségednek, vagy akár az is, ha megosztasz egy inspiráló történetet, ami sokat segíthet az egészségügyi marketingben.
Nézd meg NurseHadley-t, aki szeret olyan történeteket és tanácsokat megosztani, amelyek hatással vannak a feliratkozóira.
2. Nevettesd meg őket
Ha humoros videót készítesz, azonnal oldhatod a feszültséget, és a felhasználók nyitottabbá válnak a mondanivalóddal kapcsolatban. Szórakoztatóvá teheted akár a tanulást, így kreatívan és emlékezetesen tudod tanítani a közönségedet. Egy fontos vagy komoly témát is biztonságosan és kényelmesen mutathatsz be úgy, hogy közben megnevetteted az embereket.
3. Lépj kapcsolatba a közönségeddel
Miután következetesen posztoltál, elkezdheted növelni a követőid számát, akiket érdekel a márkád, a nézőpontod és a tanácsaid. El tudsz kezdeni egy olyan közösséget építeni a TikTok-on, amellyel kapcsolatba is tudsz lépni. Ne feledd, hogy megosztáskor és válaszadáskor légy őszinte, következetes és nyitott.
Szánj időt a követőidre, és válaszolj a kommentekre, valamint a kérdésekre, hogy megmutasd, valóban értékeled a véleményüket és a visszajelzéseiket. Ez segíthet abban, hogy komoly jelenlétet és hírnevet építs, valamint, hogy megalapozd a vállalkozásod jövőbeli sikerét.
4. Válj influencerré
Az egészségügyi szektorban található márkáknak lehetőségük van véleményvezérekké válni a TikTok-on. Ha hasznos információkat és tanácsokat osztasz meg, miközben odafigyelsz a trendekre, az biztosan növelni fogja a befolyásodat és az elérésedet. Hozz létre olyan tartalmakat, amelyek hatással vannak az emberekre, és bizonyítsd be, hogy te vagy az iparág valódi szakértője.
Erős befolyással rendelkező, megbízható forrássá válhatsz, miközben közelebb hozod az emberekhez az iparágad szakembereit. NurseBlake nagyszerű munkát végez, hogy az ápolókat és az egészségügyi szektort közelebb hozza az emberekhez, valamint, hogy megossza a személyes nézőpontját. témával kapcsolatban (miközben megnevetteti az embereket).
5. Hirdess a láthatóság és a növekedés érdekében
Más közösségi média platformokhoz hasonlóan a TikTok felhasználóit is megcélozhatod az értékesítési tölcsér különböző fázisaiban: tudatosság, megfontolás és döntés. Hozz létre egy hirdetési fiókot, és indíts egy kampányt a marketingcéljaidnak megfelelő paraméterekkel.
Mutatunk néhány hirdetéstípus, amelyet a TikTok-on futtathatsz a marketing, az értékesítés vagy a célközönséged felkutatása érdekében:
-
In-feed hirdetések
-
Top View hirdetések
-
Branded Effects (filter, matrica, AR) hirdetések
-
Brand Takeover (feed elején megjelenő) hirdetések
-
Branded Hashtag (egyedi hashtag) hirdetések
TikTok marketing az egészségügy szektornak
Készen áll arra, hogy márkád kitűnjön és megváltoztassa az iparág marketingnormáit? Egészségügyi szektorban dolgozóként kihasználhatod a közösségi médiát, hogy kapcsolatot teremts a fiatalabb generációkkal, például az Y és a Z generációval. Eredeti tartalmak megosztásával, hirdetésekkel, influencer-kampányokkal és hashtag-kihívások futtatásával toronymagasan a konkurenciád fölé kerekedhetsz.