A digitális marketing amúgy is rohanó területén gyakran a közösségi média marketing a legmozgalmasabb. A közösségi média változásai gyorsan történnek, így könnyen lemaradhatsz, ha több közösségi hálózatot kezelsz a márkád számára.
Mivel a közösségi felhasználók száma 4,7 milliárdra nőtt (a tavalyi évben 227 millió új felhasználóval), a legújabb közösségi médiatrendekhez való alkalmazkodás elmulasztása azt jelenti, hogy jelentős közönségről maradsz le. Íme a legjobb tippjeink, amelyek segítenek lépést tartani a változásokkal.
Maradj naprakész a közösségi médiák frissítéseivel kapcsolatban
A leghitelesebb forrás a legújabb közösségi média változásokról maguk a csatornák. Könnyedén nyomon követheted a változásokat a márkafiókjaidon vagy az e-mail hírleveleken keresztül, az új funkcióktól az algoritmusfrissítésekig.
Az Instagram a termékblogján és az üzleti blogján tesz közzé bejelentéseket, míg a TikTok a TikTok Newsroomon és a Creators Newsletter-en keresztül osztja meg a frissítéseket. A LinkedIn sajtószobája az üzleti fókuszú platform legfrissebb híreiről tájékoztat, míg a Pinterest hírszobája ugyanezt teszi az inspiráló, vizuális hálózat esetében. Ha ezeken a közvetlen forrásokon keresztül tájékozódsz, akkor a legelevenebb részleteket tudhatod meg a közösségi média változásairól, amint azokat bejelentik.
Működj együtt influencerekkel és tartalomgyártókkal
Sok influencer és tartalomgyártó számára a közösségi médiacsatornák jelentik az elsődleges üzleti és bevételi forrást. A változásokkal és a közösségi média trendekkel való lépéstartás a munkájuk része. Ráadásul megragadó tartalmakat kell létrehozniuk, ami a siker és a kudarc közötti különbséget jelenti számukra. Az influencerek kényszerűségből szakértői az elsődleges csatornáik legújabb frissítéseinek. Emiatt az influencerek hasznos forrássá válnak a márkád számára.
Ezek a tartalomkészítők erős követői bázissal rendelkeznek. A követők pedig segíthetnek abban, hogy növeljék a márkád közönségét. A közelmúltbeli közösségi média változások miatt megismerheted a jelenleg leghatékonyabb tartalomtípusokat is. Például a SproutSocial’s Ultimate Guide to Influencer Marketing (A befolyásoló marketing végső útmutatója) remek kiindulópont az influencer-stratégia kidolgozásához vagy kiépítéséhez.
Lépj partnerségre egy marketingcsapattal
A tartalomgyártókhoz hasonlóan a marketingcégeknek is lépést kell tartaniuk a top csatornákat érintő új funkciókkal és közösségi média trendekkel. A jó hír az, hogy a marketingcsapatod digitális marketing és közösségi ismereteinek felhasználásából profitálhatsz. Akár úgy, hogy iránymutatást vagy ajánlásokat adsz a tartalomformátumokra, a trendi témákra, sőt, akár az új csatornákra vonatkozóan. Ezekkel az információkkal felvértezve jobban felkészülhetsz arra, hogy megalapozott stratégiát hozz létre, amelyet ezek a trendek és frissítések támogatnak. Emellett több időt fordíthataz a meggyőző posztok és közösségi hirdetések elkészítésére, valamint a digitális marketing minden más aspektusára.
Kövesd a közösségi média szakértőket a közösségi csatornákon
Van még egy erőforrás, amelyet nem szabad kihagyniod – a közösségi média szakértők. Ők naprakész hírekkel és ajánlásokkal szolgálhatnak a közösségi média trendekkel és stratégiákkal kapcsolatban, ami a marketinghez elengedhetetlen tudnivaló.
Ezek az iparági vezetők rendszeresen észreveszik a közösségi média változásait, mielőtt azokat hivatalosan bejelentik. Így az ő társadalmi ismereteikre épülő platform kiépítése elengedhetetlen a márkád számára. Ezeket a szakértőket olyan csatornákon keresztül találhatod meg, mint a LinkedIn, az Instagram vagy akár a TikTok.
Bár természetesen még mindig a Twitter a legaktuálisabb forrása a közösségi híreknek és trendeknek.
A közösségi média trendek nyomon követése
Szereted vagy utáled őket; a trendek a közösségi média szerves részét képezik. Ráadásul szerves részét képezik az Te sikerednek is ezeken a csatornákon.
Láthatod őket a TikTok és az Instagram legújabb hanganyagaiban és kihívásaiban, a Twitteren és a LinkedIn-en megosztott népszerű mémformátumokig. Emellett a trendek közé tartozhat a képek mérete és típusa, a videótartalmak hossza, az emelkedő hashtagek és egyéb technikai tényezők.
A legtöbb közösségi csatorna segítségével a legnépszerűbb tartalmak és témák valós időben is könnyen áttekinthetők. A Twitter Explore funkciója például kiemeli a trendi témákat, amelyeket tovább finomíthatsz saját Twitter-listák létrehozásával.
Az Instagram és a Tiktok is rendelkezik hasonló, az alkalmazásokba épített „Felfedező” csatornákkal. Ennek a funkciónak a használatával azonnal láthatod a legnépszerűbb tartalmakat és alkalmazhatod a trendeket a stratégiádban.
Hozd ki a legtöbbet több platformból is
Az, hogy ne korlátozd magad egyetlen platformra, jó tanács a marketinggel kapcsolatban, sőt ez a sikeres közösségi médiastratégia kulcsa. Előbb-utóbb valószínűleg megtalálod azt a csatornát, amelyik a legjobban illik a márkájádhoz és a közönségedhez, és vonzó lehet, hogy csak erre a csatornára korlátozd magad.
Bár van értelme, hogy bizonyos mértékig ezt a csatornát helyezd előtérbe, egész közönségszegmensekről maradsz le, ha nem használod ki a többi közösségi médiaplatform előnyeit.
A több közösségi csatorna kezeléséhez elengedhetetlen a szervezettség megőrzése. Annál is inkább, ha el akarod kerülni, hogy minden oldal ugyanazt a tartalmat posztolja. Minden posztot úgy kell alakítani, hogy ahhoz a csatornához és a célközönségéhez a legjobban illeszkedjen, még akkor is, ha a posztok fókusza ugyanaz.
A közösségi médiakezelő eszközök segíthetnek a digitális marketing ezen elemének szervezettségében, miközben a tartalom friss és hatékony marad minden egyes helyen, ahol megosztod.
Tartsd szemmel versenytársaidat
A versenytársak váratlanabb forrást jelentenek a közösségi média számtalan változásával való lépéstartásban. Ha követed a legfőbb riválisaid az egyes csatornákon, láthatod, hogy milyen típusú tartalmakat tesznek közzé, hogyan sajátítják el a közösségi média trendeket, és milyen posztok szolgálják őket a legjobban.
Ezeknek az információknak a legjavát aztán alkalmazhatod a marketingstratégiádban, ezekre a sikerekre építve.
Figyeld a következő releváns közösségi médiacsatornát
A trendek és frissítések hatással vannak a közösségi médiára és az egyes csatornák működésére és funkcióira. Rendszeresen jelennek meg új platformok, amelyek bizonyos tartalomformátumokat, iparágakat vagy réseket szolgálnak ki.
A digitális marketingstratégiád szempontjából elengedhetetlen, hogy keresd meg azokat az új csatornákat, amelyek jól illeszkedhetnek a vállalkozásodhoz, majd kutasd fel őket, hogy lásd, relevánsak-e és megfelelnek-e a céljaidnak.
A közösségi média marketing kihívásokkal teli terület a digitális marketingen belül, amelyet tovább bonyolítanak a folyamatos változások, az új funkciók és az új csatornák. Ha vállalkozásod segítséget keres közösségi stratégiájának optimalizálásához, fordulj bátran hozzánk, és üljünk le egy kávéra megbeszélni a részleteket!