Megérkezett a Threads: stratégiai útmutató márkáknak

Minden, amit a Meta új platformjáról tudni kell.
Facebook
LinkedIn

Megérkezett a Meta hiánypótló platformja, a Twitter versenytársa. De mi is pontosan a Threads, hogyan kell használni, mi történik majd a Twitterrel? Kezdjünk is bele!

Mi az a Threads?

A Threads a Meta legújabb platformja. Ez lényegében egy Twitter-klón, ami szinte ugyanolyan megjelenéssel és felhasználói élménnyel rendelkezik. Íme a Threads hivatalos leírása az App Store-ból:

„A Threads az a hely, ahol a közösségek összegyűlnek, hogy megvitassanak mindent, a ma fontos témáitól kezdve a holnapi trendekig. Bármi is érdekel, követheted és közvetlenül kapcsolatba léphetsz kedvenc alkotóiddal és más felhasználókkal, akik ugyanazokat a dolgokat szeretik, mint te. Emellett pedig akár építhetsz is magadnak hűséges követőket, hogy megoszthasd ötleteidet, véleményedet és kreativitásodat a világgal.”

Vajon sikeres lesz?

IGEN. A Threads hatalmas népszerűségre fog szert tenni, köszönhetően az Instagram néhány nagyon okos húzásának.

A legtöbb új közösségi platformmal ellentétben a Threads valójában az Instagramra épül. Ez azt jelenti, hogy bár a Threads egy önálló felület, saját alkalmazással, de a regisztrációhoz szükséged van az Instagramra, azonban ez a folyamat is villámgyors és végtelenül egyszerű, hiszen:

  • azonnal megkapod az Instagram @azonosítódat

  • automatikusan importálja a biodat és a profilképet az Instagramról

  • azonnali követések az Iinstagramról

Van ennél zseniálisabb módja annak, hogy elindíts egy alkalmazást?

De a platform igazi különlegessége: A Threads regisztráció tartalmaz egy automatikus követés gombot is, amely lehetővé teszi, hogy az új Threads fiókod minden olyan fiókot kövessen, amelyet követsz az Instagramon.

Ez azt jelenti, hogy nagyon nagy az esélye annak, hogy minden egyes Instagram-követőd, aki csatlakozott a Threads-hez, automatikusan követi a fiókodat. Már most lehet látni olyan márkákat, amelyeknek több százezer követőjük van kevesebb mint 24 óra alatt.

A legtöbb új közösségi platform bukásának oka, hogy nem tudnak elég gyorsan kellő elérést és felhasználót szerezni. Ugyan megérkeznek a korai felhasználók, de nincs elég tartalom vagy fiók ahhoz, hogy a szükséges elkötelezettséget vagy érdekességet és izgalmat generálják. A Threads azonban más, hiszen azonnal hozzáfér az Instagram 2,35 milliárd havi aktív felhasználójához. Az alkalmazás szó szerint most született, de máris virágzó, aktív közösségi platformmá érett. Zuckerberg szerint a Threads-nek az első 7 órában 10 millió felhasználója volt – ez pedig exponenciálisan nőhet tovább a következő hetekben.

Szüksége van a márkádnak a Threads-re?

Egyértelműen. Minden márkának minél előbb el kell indítania a Threads oldalát. És nemcsak regisztrálni szükséges, hogy a márka neve jelen legyen a platformon – azonnal el kell kezdeni a posztolást.

Milyen egy jól működő első Threads egy márka számára?

Sok márka csatlakozik új social media platformokhoz egy „szia, szia, hogy vagy?” típusú poszttal – ezek különösen népszerűvé váltak, amikor a márkák elkezdtek csatlakozni a TikTok-hoz.

Azonban ez nem mindig célravezető, sokszor jobb, ha rögtön fejest ugrasz a tartalomba. Az első napi követőid valószínűleg az Instagramról érkeztek – így ők már ismernek téged! Csak kezdj el tartalmat posztolni, mintha egész idő alatt ott lettek volna és nem most indítanád az oldalt.

Bri Reynolds, a Lyft közösségi média menedzsere javaslata a következő: „Fogd meg a legjobban teljesítő örökzöld tweetjeidet, és posztolj egyet vagy néhányat az első napi téma tartalmaként. Ezekről már bebizonyítottad és tudod, hogy sikeresek, nincs mit veszteni.”

Mi az igazán jó Threads-stratégia a márkák számára?

Ez érdekes kérdés – a Threads olyan, mint a Twitter, de az Instagramra épül. Mivel a korai követőid valószínűleg az Instagramról érkeztek, ők inkább a fotós és videós tartalmakhoz vannak hozzászokva, mint az írottakhoz.

De pontosan a két platform hasonlósága miatt a márkáknak a Threads stratégiájukat a Twitter stratégiájukra kell, hogy építsék. Remélhetőleg a márka minden platformon ugyanazzal a stílussal és hangnemmel kommunikál, így ez lényegében egy egyszerű átkonvertálás egyikről a másikra. Kezdetnek mindenképpen az írott tartalmakat próbáld ki.

 

Ha ez megvan, kezdd el a különböző platformjaidról összeszedni a legjobban teljesítő képes- és videótartalmakat, majd oszd meg. Mivel most még a tesztelési és tanulási fázisban van a platform és a felhasználók is – próbálj ki különböző dolgokat és kísérletezz!

Mondjuk a tervet: nem kell teljesen egyedi, vadonatúj tartalmat készítened a Threads-re. Többnyire a márka Twitter és Instagram tartalmait elég újrafelhasználnod, kicsit más köntösbe bújtatva, hogy ne érezzék a követőid az ismétlődést.

A Twitter hanyatlik?

Nem gondolnánk, hogy így lenne, de ami a Threads-szel történik jelenleg, az példátlan.

Az elmúlt évtizedben az egyetlen új közösségi felület, amely más értéket képvisel, mint a meglévő platformok. A TikTok For You Page-re, valamint a zenei integrációkra korábban még nem volt példa, és a BeReal csak napi egyszeri posztjait sem csinálták még korábban. De soha nem láttunk még „klónalkalmazást” vagy közvetlen versenytársat, amely távolról is megközelítette volna az alapkoncepciót kitaláló felületet.

A helyzet a következő: ha boldog és elégedett vagy egy közösségi platformmal, nem fogod elhagyni azt egy másikért, amelyik pontosan ugyanazt kínálja. A kérdés az, hogy a Twitter-felhasználók elégedetlenek-e annyira Elon Musk változtatásaival, hogy emiatt hajlandóak legyenek teljesen újrakezdeni egy másik alkalmazással.

Mi van a Mastodon, Spill, Hive és a többi Twitter-hasonmással?

Egyik Twitter-alternatívának sem volt esélye a Threads előtt, és igazából még most sincs. Nem rendelkeznek elég erős megkülönböztető elemekkel ahhoz, hogy a Twitterhez vagy a Threadshez hasonló platformoktól elhozzák a felhasználókat. És egyébként is, bárki tudja, hogy hogyan kell használni például a Mastodont?

Fontos, hogy haladj az idővel és használd ki az új platformok adta lehetőségeket, hogy márkád jelen legyen minél több oldalon, de semmiképpen se töltsd az idődet azzal, hogy bármilyen új tartalmat készíts számukra a kezdeti időszakban. Fordítsd az energiádat és a kreativitásodat inkább a nagy, jól bevált platformokra, illetve mostantól már a Threads-re is, a többit pedig az idő úgyis eldönti!

További Cikkek:

hu_HUHU