Mutatunk 20 BeReal statisztikát, amitől garantáltan eldobod az agyad – 1.rész

Facebook
LinkedIn

Képzelj el egy olyan közösségi média platformot, ahol nincsenek szűrők, tweakek és tökéletes megvilágítás. Egy olyan platformot, amely nagyon erős közösségi érzést teremt, de egyben kihívást jelent a közösségi médiafüggőség ellen is. Olyat, amely arra invitál, hogy legyél hiteles online és élj valódi életet.

Számos közösségi média alkalmazás létezik, de mindegyik eléggé hasonló a funkciókat és a megosztott tartalmak típusát tekintve. Ezek a platformok egyfajta párhuzamos életet hoztak létre, amely látszólag teljesen eltér a valóságtól. Ez tudat alatt szükségtelen nyomást gyakorol a felhasználókra, hogy megpróbáljanak megfelelni az elvárt irreális normáknak – különösen a fiatalok.

Bár a közösségi médiának számos előnye van, mint például a szeretteinkkel való kapcsolatteremtés a világ minden tájáról, mégis vannak negatív hatásai is a felhasználókra. A lemaradástól való félelem, a követők és a népszerűség elvesztése – a lista folytatható. Van olyan közösségi hálózat, amely nem jár ilyen hatásokkal – vagy legalábbis helyette a hitelességre helyezi a hangsúlyt?

Lehet, hogy a válasz esetleg a BeReal?

Mi az a BeReal?

A BeReal, amelyet egy anti-influencer közösségi média alkalmazásként emlegetnek, Párizsban született. Ahogy a neve is sugallja, a platformot azért fejlesztették ki, hogy egyensúlyt teremtsen a közösségi média élet és a valóság között, és megoldásként szolgáljon a közösségi média által kiváltott összes negatív hatásra.

A 2020-ban megjelent BeReal a közösségi média szabályainak felrúgására jött létre, lehetővé téve, hogy az emberek csak olyan képeket posztoljanak, amelyeket nem lehet szerkeszteni vagy szűrni, így segítve az embereket abban, hogy megosszák mindennapi, hiteles életüket.

Ezektől a jellemzőktől eltekintve, amelyek megkülönböztetik az ismertebb közösségi hálózatoktól, a BeReal más, a közösségi médiában megszokott funkciókat is kínál, mint például a fényképek feltöltése, a kapcsolatok feltöltésének megtekintése és a kölcsönös hozzászólás mindenhez. A Facebook vagy az Instagram Stories-hoz hasonlóan a fotók naponta törlődnek. Emellett a fotókat megjelölheted a tartózkodási helyeddel, és beállíthatod, hogy nyilvánosak vagy privátak legyenek (ebben az esetben csak az ismerőseid láthatják őket).

Az alkalmazás már elérhető Androidon és iPhone-on is. Letölthető a Play Store-ból és az App Store-ból, és teljesen ingyenes.

A BeReal születése

A BeReal maga a pillanatnyi alkalmazás. A 2020 januárjában indult, és 2022 januárja és februárja között nagy népszerűségre tett szert, amikor is igazi trenddé vált.

A BeReal Párizsban született Alexis Barreyat, a GoPro egykori videoproducerének és Kévin Perreau-nak az ötletéből. Barreyat a GoPro-nál végzett korábbi munkájának köszönhetően olyan influencerekkel dolgozott és filmezett, akiknek több millió követőjük van az Instagramon. Ennek következtében sikerült bepillantást nyernie abba, hogy milyen egy influencer posztja vagy tekercselése mögött. Megjegyezte a szembetűnő különbséget aközött, amit az influencerek a kamerán és a kamera előtt mutattak. Ez hozzájárult ahhoz, ami Barreyat arra késztette, hogy elindítsa a BeReal-t. Ezen kívül szeretett volna egy olyan platformot, ahol továbbra is kommunikálhat a barátaival, de az Instagram „feleslegessége” nélkül.

Így született meg a BeReal. Az ötlet lényege, hogy a felhasználókat arra ösztönözze, hogy megosszák váratlan és kritikus pillanataikat, mindenféle ítélkezés nélkül. Valójában a BeReal legtöbb funkciójával nem fogsz találkozni más közösségi hálózatokon. A felhasználók csak egy smiley-val vagy egy képpel válaszolhatnak önmagukról. Minden új fotó esetén az előző kép 24 óránként automatikusan felülíródik.

Emellett ahhoz, hogy megnézhesse barátai fotóit, először meg kell osztania egy fotót.

Bár a piacot úgy tűnik, hogy olyan óriások uralják, mint a TikTok, a Snapchat, a Facebook és az Instagram, a BeRealnek sikerült kitűnnie. Ez a francia alkalmazás a közösségi médiatérben való sajátossága és érdekes bevetése miatt tanulmányok jelenségévé és vitatémává vált.

A BeReal semmilyen formában nem végez reklámot vagy marketinget. A szájpropaganda a minden, és minden új felhasználó úgy terjeszti a hírt, hogy új ismerősöket is rávesz az alkalmazás letöltésére. Ennek ellenére egy olyan kampányt használt a főiskolai nagykövetek toborzására, amelyet olyan források, mint a TechCrunch megkérdőjeleztek. A The Brown Daily Herald által megosztott bejegyzés szerint a Brown hallgatói 30 dollárt kaptak minden egyes ajánlott személy után, és 50 dollárt minden olyan személy után, aki letöltötte az alkalmazást és véleményt küldött róla. Ahogy a TechCrunch fogalmaz, a tudat, hogy egyetemi hallgatóknak fizettek azért, hogy telepítsék és véleményezzék az alkalmazást, azt jelenti, hogy az alkalmazás növekedésének egy bizonyos fokát „gyártották, hogy az alkalmazás úgy tűnjön, mintha vírusos siker lenne”.

A felhasználók más közösségi médiumokhoz képest szórakoztatónak tartják a platformot. Az is segít, hogy az alkalmazás nem ösztönöz a szűrők használatára. Érdekes módon a felhasználóknak az is tetszik, hogy a platform nem megy bele nagy dolgokba csak azért, hogy a közönségük órákon át görgethesse az alkalmazást. Egyesek számára ez inkább a termelékenységüknek kedvez, és elég nekik napi öt percet tölteniük azzal, hogy frissítéseket kapnak a barátaiktól. Ez ellenkezik a kifejezetten kurátori tartalom és a pillanatok koncepciójával. Inkább az a tény, hogy az alkalmazás véletlenszerűen választja ki azt az időpontot, amikor posztolhatod a képedet, segít a felhasználóknak, hogy jobban elköteleződjenek, és a dolgok hitelesebbek és érdekesebbek maradjanak.

Hogyan működik a BeReal?

BeReal egy egyszerű app. A felhasználók napi emlékeztetőt kapnak az alkalmazáson keresztül a „BeReal”-re. A felhasználó ezután a BeReal alkalmazás elülső és hátsó kamerájával egyaránt készít egy képet, hogy megmutassa követőinek, hogy mit csinál éppen abban a pillanatban. Röviden, mind Önt, mind pedig azt, amit le akar fotózni, mivel az alkalmazás egyszerre használja az elülső és a hátsó kamerát.

Amit a BeReal erőltet, az az, hogy ne legyen szerkesztés vagy szűrők – csak a valóság. A platform felhasználóinak minden nap különböző időpontokban értesítést küldenek, ami jelzi az egyetlen olyan idősávot, amely alatt fotózni lehet, maximum két percben. Nem számít, hogy hol vagy, vagy mit csinálsz, a pillanatnak spontánnak és igaznak kell lennie.

Az értesítés koncepciója izgalmas a fiatalabb generáció számára, akik készek a legszokatlanabb helyeken is fotózni, például reggeli közben, sorozatnézés közben vagy akár zuhanyzás közben.

A különlegesség abban rejlik, hogy a szelfi készítésének pillanatában a felhasználó nem láthatja a saját arcát, csak a külső kamera képkockáját. A „dupla fotó” azonban a visszaszámlálás 2 percén belül többször is újra elkészíthető. Tehát búcsúzzunk a pózoktól, a gyors csípésektől és a szűrőktől.

Ennek az üzemmódnak köszönhetően szórakoztatóvá és érdekessé válik, hogy valós időben láthatod, mit csinálnak a barátaid. Ott van még a RealMoji is. A BeReal-ben a felhasználó testre szabhatja a reakcióját egy barátja fotójára. Ezt úgy tehetik meg, hogy egy emojihoz hasonló szelfit készítenek. Ha például egy „hüvelykujj felfelé emojival” szeretne reagálni, egyszerűen lemásolja azt, és küld egy szelfit magáról, amelyen a hüvelykujj felfelé jelet teszi. Van azonban egy feltétel: ahhoz, hogy megnézhesd barátaid napi fotóit, neked is közzé kell tenned egyet! Ahogy a fejlesztők, Barreyat és Perreau kifejtik, ez egy egyedülálló módja annak, hogy megismerd barátaid valódi életét.

Ha szeretnéd látni az alkalmazás más felhasználóinak fotóit, akkor először kötelező feltöltened a sajátodat. Ha nem teszed meg, nem fogod tudni megnézni mások képeit.

A fotóknak két kategóriája van: az egyik a „Barátaim”, a másik pedig a „Felfedezés”. Az előbbivel a kapcsolatai fotóit tekintheti meg. A Discovery-ben a kontaktjaid között nem szereplő más felhasználók posztjait láthatod.

Ezen a ponton felmerülhet a kérdés, hogy mi történik, ha egy felhasználó nem tud képet közzétenni, amikor megjelenik a napi értesítés? Nem probléma. Csak nyisd meg az alkalmazást, amikor posztolni szeretnél, és már készítheted is a fotódat. A megosztás után a közzététel késleltetésének időtartama is megjelenik mellette.

Lényeges megjegyezni, hogy a BeReal azért jött létre, hogy ellensúlyozza az esztétikai tökéletesség iránti megszállottságot, valamint a követőkért és az online népszerűségért folytatott versenyt, amely jelenség képes a közösségi médiafüggőséget eredményezni, ami meglehetősen jellemző az olyan platformokra, mint az Instagram vagy a TikTok. Az a képesség, hogy naponta csak egyszer posztolhatunk, és ennek következtében határozottan csökkentett mennyiségű új tartalmat tekinthetünk meg, megszüntetheti azt a függőségi hurkot, amely miatt órákig pazaroljuk a közösségi média feedjeinket görgetve. Ráadásul a BeReal nem mutatja sem a követők számát, sem az egyes posztokra adott reakciók számát, csökkentve ezzel az online jelenlétünket gyakran kísérő performativitás érzését.

20 BeReal statisztika, amitől eldobod az agyad

Főbb statisztikák:
  • A BeReal 10 millió napi aktív felhasználóval rendelkezik.

  • Az alkalmazás az Egyesült Államokban a legnépszerűbb, ezt követi Franciaország és az Egyesült Királyság.

1. A BeReal 2,7 millió letöltéssel rendelkezik az Egyesült Államokban

A Data.ai elemzési szolgáltató szerint 2022. május 10-én az Egyesült Államok vezeti a letöltések listáját 2,7 millióval, majd Franciaország következik 1,68 millióval és az Egyesült Királyság 1,51 millióval. Olaszország a 13. helyen áll 127 000 összes letöltéssel.

2. A BeReal havi aktív felhasználói száma 2022-ben több mint 300%-kal nőtt

Mint említettük, a BeReal nem egy teljesen új alkalmazás, de 2022-ben, két évvel a megjelenése után fellendült. Konkrétan az Apptopia elemző szolgáltatás szerint az összes letöltésének 74,5%-a az adott évben történt, és a havi aktív felhasználói száma 2022 januárja és áprilisa között 315%-kal nőtt. Aztán, ha hozzávesszük a Statista adatait a BeReal alkalmazás letöltéseinek számáról 2022 májusától szeptemberéig, a kép még lenyűgözőbbé válik. Az áprilisi adatokhoz képest a 2022 szeptemberében kapott letöltések száma négyszerese.

3. Indulása óta több mint 43 milliószor töltötték le

Az Apptopia által megosztott cikk szerint 2022 augusztusának végéig a BeReal-t több mint 43,3 millió alkalommal töltötték le 2020 eleji indulása óta. Vitathatatlanul az a leglenyűgözőbb ebben a statisztikában, hogy ezeknek a telepítéseknek a túlnyomó többsége 2022-ben történt. Adataik szerint 2022-ben több mint 40 millió telepítés történt.

4. A BeReal 90 millió dollárnyi tőkét gyűjtött

A BeReal csak befektetések révén szerzett pénzt. A BeReal 2022 áprilisától nem igényel alkalmazáson belüli vásárlást vagy előfizetést. Ezenkívül nincs alkalmazáson belüli reklám. A CB Insights szerint a projekt összesen három fordulóban gyűjtött forrásokat. A legutóbbi finanszírozási kör egy 60 millió dolláros Series B volt, amely 2022. augusztus 10-én zárult.

5. 10 millió napi aktív felhasználó van a BeReal alkalmazásban

A BeReal alkalmazás a 2021. júliusi 921 000 felhasználóról 2022 júliusára 21,6 millió felhasználóra emelkedett. A BeReal havi aktív felhasználói száma is ugrásszerűen megnőtt. A platformot naponta több mint 10 millió napi aktív felhasználó használja.

6. A BeReal 7 nyelven érhető el

A BeReal több nyelven is elérhető. Az angol mellett koreai, francia, német, japán, japán, egyszerűsített kínai és spanyol nyelven is elérhető.

7. A BeReal a 10. legtöbbet letöltött közösségi médiaplatform

Az Európai Unió legtöbb tagállamában, valamint az Egyesült Államokban már elérhető a BeReal. Az Egyesült Államokban 2022 áprilisától a BeReal a 10. legtöbbet letöltött közösségi média alkalmazás az App Store-on keresztül.

8. A BeReal az 1. helyen áll az ingyenes iPhone-alkalmazások listáján

A Data.ai által megosztott grafikonok szerint a BeReal 2022 augusztusa és 2022 októbere között az Egyesült Államokban az ingyenes letöltések rangsorának élén állt. Ha a világméretű letöltések szempontjából nézzük, akkor a hatodik helyre esik vissza ebben a kategóriában.

9. A 18 és 24 év közötti felhasználók körében népszerűbb

A Statista által megosztott online adatok szerint a BeReal legnagyobb demográfiai csoportja az Egyesült Államokban a 18 és 24 év közötti nők. Ők tették ki az alkalmazás egyedi látogatóinak kétharmadát.

10. Az amerikai férfiakat nem igazán érdekli az alkalmazás használata

Egy 2022 júliusában az amerikai közösségi média felhasználók körében végzett felmérés szerint a férfi felhasználók körében meglehetősen alacsony volt az érdeklődés. A férfi felhasználók több mint 70%-a még nem használta az alkalmazást, és nem érdekli őket, hogy lássák, mi ez a felhajtás.

Meglepő módon azonban több 55 éves és idősebb férfi használta az alkalmazást, mint nő. A nőkhöz képest kétszer annyi férfi felhasználója volt ebben a korcsoportban.

Folytatás hamarosan…

További Cikkek:

hu_HUHU