TikTok: Az egészségügyi marketing egy aranybánya, amit nem érdemes figyelmen kívül hagyni

Facebook
LinkedIn

Manapság nem igazán lehet és nem is érdemes kikerülni a Tiktokot ha marketingről beszélünk. Az alkalmazás már régóta nem csak tiszta szórakozásra szolgál, ugyanis teret nyertek az oktatási vagy humanitárius tartalmaknak is, valamint számos egészségügyi témájú csatorna példái is megtalálhatóak. Itt a tartalomgyártók, szakértők “edutainment-tartalmakat” közvetítenek szórakoztatóan és könnyen érthetően átadva.

________________________________________________________________________

Mit jelent az edutainment-tartalom?

Az ilyen típusú tartalmak célja az, hogy a tanulás élményszerűbb és szórakoztatóbb legyen, valamint hatékonyabbá tegye az oktatást.

________________________________________________________________________

Felmerül a kérdés, hogy mégis hogyan is lehet szaktudást kommunikálni a Tiktokon, és milyen előnyökkel jár ez a kommunikációs forma az egészségügyi ágazat számára?

A legtöbb nagy szereplővel ellentétben a hirdetők számára egészségügyi célzási lehetőségeket kínál a tikTok. Mivel a Meta eltávolította az egészségügyi opciókat, a TikTok kihasználta ezt a hiányosságot és olyan opciók is elérhetőek, amelyek támogatják a különböző beteg- és egészségügyi közösségek elérését. Fontos tudni, hogy az egészségügyi marketing virágkorát élte a Facebook és az Instagram felületén, így egyértelmű, hogy hasonló eredmények várhatóak egy-egy TikTok hirdetéstől is.

Edukációs hirdetések

Szintén érdemes kihasználni, hogy a TikTok felületén oktatási tartalmakra is nyitottak a felhasználók, így edukációs témákon keresztül is elérhetünk a felhasználókhoz. A márkák olyan videókat készíthetnek, amelyek informatívak, szórakoztatóak és ezáltal szívesen tovább is osztják ezeket. Ez segít bizalmat építeni a követők körében és ösztönzi az elköteleződést, hiszen automatikusan egy jó ügyhöz kapcsoljuk az ilyesfajta tartalmakat. A videók olyan témákra összpontosíthatnak, mint az egészségügyi tippek, egészségügyi tanácsok vagy akár termékértékelések. Utóbbi különösen fontos a hétköznapi fogyasztók számára, hiszen mindannyian túlzó mennyiségben kapjuk az információkat, ezáltal szkeptikusabban is állunk egy-egy hirdetéshez. Ilyen esetekben egy őszinte termékértékelés úgy esik, akár egy pohár víz a sivatagban.

Tartalom „újrahasznosítás”

A TikTok használatának további előnye, hogy az egészségügyi márkák kreatívan alakíthatják tartalmaikat. A márkák szórakoztató és innovatív módszereket találhatnak ki arra, hogy bevonják követőiket és fenntartsák érdeklődésüket. Különböző kihívások, nyereményjátékok keretein belül könnyű felkelteni az érdeklődést.

Ha pedig egy cég már kellő mennyiségű és minőségű tartalommal rendelkezik, felhasználhatja ezeket több különböző platformon is. Alapvetően más-más célközönséget érhetünk el példának okéért TikTokon és Facebookon.

A TikTok videók felhasználhatók az Instagram és a Facebook feedekben, a Reelsben és még a Storiesban is, tehát egy tartalom több helyen is felhasználható.

Fontos azonban, hogy a fent említett szigorú META szabályozások miatt, ezeket leginkább csak saját oldalainkon tehetjük meg, hiszen a hirdetéskezelésnél akadályokba ütközhetünk.

Végezetül a TikTok nagyszerű platform az egészségügyi márkák számára, hogy elérjék a fiatalabb közönséget. Ez egy olyan közönség, amelyet a hagyományos médiával és marketingtechnikákkal nehéz lehet elérni. Széles hatósugarával és kreatív lehetőségeivel remek módja a felhasználókkal való kapcsolatteremtésnek és kapcsolatépítésnek. Az egészségügyi márkáknak tehát mindenképpen érdemes megfontolniuk, hogy a TikTok-ra fogadjanak.

További Cikkek:

hu_HUHU