Újabb törvény védi az online felhasználókat

Felléptek a megtévesztő hirdetések ellen a DSA bevezetésével
Facebook
LinkedIn

Néhányan világ legnagyobb technológiai vállalatai közül jelentős módosításokat hajtanak végre az Európai Unióban megnövekedett jogi ellenőrzés miatt. Olyan kiemelkedő platformok, mint az Instagram, a Facebook, a TikTok és az Amazon, szigorú szabályoknak lesznek kitéve.

Ezt a jelentős jogszabályt Digitális Szolgáltatásokról Szóló Törvényként (DSA) emlegetik. Habár a legjelentősebb változások elsősorban az EU-ban érvényesek, néhány frissítés az angol felhasználókat is érinti.

 

Mi is pontosan a Digitális Szolgáltatásokról Szóló Törvény?

Alapvetően a DSA egy olyan iránymutatási rendszert tartalmaz, amelyet a fogyasztók hamis információktól és megtévesztő hirdetésektől való védelmére és az online platformok felelősségre vonására terveztek. A törvény megsértése akár egy vállalat globális forgalmának hat százalékáig terjedő bírságát is eredményezheti.

Ezen felül az Európai Bizottság kijelentette, hogy egyszerűsíteni fogja a károsodást szenvedő fogyasztóknak a jogsértők elleni közös jogi lépéseket megkönnyítő folyamatot.

Bár a DSA 2022 novemberében vált jogszabállyá, kezdetben csak a legnagyobb 19 internetes platformot érintette, ideértve a Meta által birtokolt Facebookot és Instagramot, a TikTokot, az Apple-t, a Google-t és a Snapchatet is.

Az Európai Unió technológiai szabályozás terén úttörőként tartja magát számon és a globális jogalkotók élesen figyelik ezeknek az új intézkedéseknek az eredményességét. Ezzel párhuzamosan az Egyesült Királyság is saját Online Biztonsági Törvényét dolgozza ki, amely hasonló rendelkezéseket tartalmaz, mint amelyeket a DSA rögzít.

Hogyan reagáltak a technológiai vállalatok ezekre a változásokra?

Számos tech cég módosításokat hajtott végre szolgáltatásaikban az új szabályoknak való megfelelés érdekében, és ezeknek a változásoknak a legnagyobb hatása az EU felhasználóira van. Augusztus elején a TikTok például bejelentette, hogy az európai felhasználók kikapcsolhatják az algoritmusok által személyre szabott tartalmak megjelenítését. Ezt a funkciót kikapcsolva népszerű helyi és globális videók kerülnek megjelenítésre az alkalmazásban. A Facebook és az Instagram hasonló lépéseket tett azzal, hogy lehetővé tették a felhasználók számára, hogy kizárólag azoknak az embereknek a

Story-jait és Reel-jeit nézzék, akiket követnek.

Annak ellenére, hogy az Amazon vitatja magát mint egy nagy technológiai vállalat kategorizálását, a cég betartja a törvényt, és létrehozott egy új csatornát a feltételezett illegális termékek és tartalmak bejelentésére.

A biztonságos internethasználat egyre központibb téma. Felhasználóként eszeveszettül vetjük bele magukat egy-egy platformba, mindeközben pedig észre sem vesszük, hogy mennyi mindennel befolyásolnak, csak azért, hogy vásárlásra ösztönözzenek minket.

További Cikkek:

hu_HUHU