Nem lenne túlzás azt állítani, hogy a legtöbb ember a napjai nagy részét a közösségi médián csüngve tölti. A közösségi média az emberek életének és napi rutinjának szerves részévé vált. Vannak emberek, akik olyannyira a rabjai a telefonjuknak, hogy ébredés után az első dolguk, hogy megnézik a közösségi média hírfolyamukat. Ebben jómagam sem vagyok kivétel.
Tekintettel a közösségi média fontosságára a fogyasztók életében, a marketingesek és a vállalkozások özönlenek a közösségi platformokra abban a reményben, hogy kapcsolatba lépjenek a célcsoportjukkal. A közösségi médiában azonban tartalmi túlterhelés van, és a verseny nagyon nagy. Kihívás lehet kitűnni a tömegből, hacsak nincs világos közösségi média marketing stratégiánk. Ha naprakészen követjük a legújabb közösségi médiatrendeket, az segíthet a stratégiánk táplálásában, és kiemelhet minket a tömegből.
1. A TikTok hatalmas lesz
Míg az Instagram még mindig az egyik legnagyobb kedvenc, a TikTok egyre feljebb lép a ranglétrán. Ráadásul, figyelembe véve, hogy a rövid formátumú videós tartalmak egyre népszerűbbek lesznek, a TikTok ideális platform 2023-ban.
Az elmúlt két év során a TikTok számos hasznos eszközt is elindított, például hirdetéseket és üzleti profilokat, amelyek kifejezetten a vállalkozásoknak szólnak. Tehát már nem csak egy olyan platform, ahol a fiatal alkotók megmutathatják a táncmozdulataikat. Mindent egybevetve, ez lesz az egyik legfontosabb platform, amelyet a márkák használhatnak az millenial és a Z generációk elérésére.
2. A kisebb hálózatok népszerűek lesznek a hirdetések számára
A TikTok nem az egyetlen „kisebb” (ha még lehet így nevezni) platform, amely egyre inkább felkelti a fogyasztók és a márkák figyelmét. A Pinterest és a Snapchat is egyre népszerűbb.
A Pinterest Business által megosztott adatok szerint a platformjukon megjelenő hirdetések a kiskereskedelmi márkák számára a reklámköltések kétszeres megtérülését hozhatják, más közösségi médiacsatornákhoz képest. Bár a Snapchat nem olyan népszerű marketing célokra, mint a Facebook és az Instagram, a Snapchat hirdetési statisztikák azt mutatják, hogy a Snapchat potenciális hirdetési célközönsége jelentősen megnőtt.
Továbbá, figyelembe véve az Apple 2022 elején tett bejelentését, miszerint blokkolni fogja a Facebook azon képességét, hogy a felhasználók egy jelentős szegmensét megcélozza, kulcsfontosságú, hogy a márkák elkezdjenek más platformok felé fordulni.
3. A közösségi kereskedelem tovább fog terjedni
A márkák már régóta használják az olyan közösségi médiaplatformokat, mint az Instagram, a Pinterest és a Facebook, termékeik értékesítésére. 2022-ben azonban a termékek közvetlenül a közösségi médián keresztül történő megvásárlásának lehetősége normává válik. Elmúltak azok az idők, amikor ezt csak az innovatív márkák fogják használni. Sőt, az eMarketer előrejelzése szerint a közösségi kereskedelmi iparág 2025-re 80 milliárd dollárt fog érni.
A megvásárolható posztoktól az Instagram Storefrontsig a közösségi hálózatok folyamatosan fejlődnek, hogy kiskereskedelmi platformokká váljanak. A márkák és a marketingesek 2022-ben is folytatni fogják ezek kihasználását, és beépítik a közösségi kereskedelmet értékesítési stratégiáikba.
A felhasználói élmény megtervezésekor tehát mindenképpen gondoljon komolyan erre, még akkor is, ha csak a legnépszerűbb termékei esetében. Végül is a célodnak a súrlódásmentes vásárlási élmény megteremtésének kell lennie, és a közösségi médián való böngészéskor a weboldalra való átváltás hamarosan egy kattintással elérhetővé válhat a célközönséged számára.
4. Az új közönség elérése lesz az elsődleges cél
A HubSpot által elvégzett kutatás szerint a legtöbb marketinges fő közösségi média céljai 2023-ban az új közönségek elérése, az ügyfelekkel való kapcsolatok bővítése és az ügyfélszolgálat fellendítése lesznek. Korábban ezek a célok inkább az értékesítés fellendítésére és a termékek reklámozására összpontosítottak.
Tehát várhatóan egyértelmű változás lesz abban, ahogyan a márkák a közösségi médiát a jövőben használni fogják. Ahelyett, hogy pusztán reklámozásra használnák, a mélyebb ügyfélkapcsolatok ápolásának csatornájaként is használják majd.
5. A videós tartalmak továbbra is dominálni fognak
A videotartalmak továbbra is az egyik legmegragadóbb tartalomformák közé tartoznak. A Cisco tanulmánya szerint 2022-re az összes online tartalom 82%-a videós tartalom lesz. Ez világosan mutatja, hogy mennyire fontos elkezdeni a videotartalmak felhasználását, hogy relevánsak maradjunk a közösségi média felületeken.
Ha jelenleg nem készítesz videókat, itt az ideje, hogy beépítsd őket a tartalmi stratégiádba. A közeljövőben a videók fogják uralni a közösségi médiát, és aki ezt nem veszi észre, annak nehéz dolga lesz. Amit azonban fontos szem előtt tartani a jövőre nézve, az az, hogy a hosszú formátumú tartalmak már nem a legjobb megoldás. Elég csak a Stories, a Reels és a TikTok sikerét megnézni ahhoz, hogy rájöjjünk, hogy a fogyasztók most a magával ragadó, rövid formátumú videókat részesítik előnyben.