TikTok Marketing éttermeknek: 7 lépés ahhoz, hogy csak a te helyedről beszéljenek

Facebook
LinkedIn

2023-ban már nem meglepő, hogy az olyan közösségi média platformok, mint a Facebook vagy az Instagram elengedhetetlen éttermünk ismertségének növeléséhez. Valószínűleg már most is használod a csatornákban található rejtett előnyöket a vendégekkel való kapcsolattartáshoz.

De gondoltál már arra, hogy kipróbálj új platformokat, mint a TikTok az eléréseid növelése érdekében?

Nehéz lehet eldönteni, hogy a digitális marketing mint trend, hasznos hosszú távon vagy inkább csak egy múló hóbort. Ismerős az az érzés szülőként, amikor a gyerekedhez kell fordulni, hogy pontosan megérts egy-egy funkciót, de ő csak szemeit forgatja? Összeállítottunk neked egy gyors útmutatót, hogy ne vessz el a TikTok rengetegjében.

Egy kis idő és már te is profi leszel. Gyere, merüljünk el együtt a témában!

Az alapok

A közösségi média trendek gyorsan fejlődnek és a lépéstartás egy teljes munkaidős állásnak is tűnhet egy elfoglalt vállalkozás működtetése mellett. A gondolat, hogy megint egy új platformon jelenjen meg éttermed ijesztő lehet, de megéri, ha ez segít az eladások növelésében. Vessünk tehát egy gyors pillantást arra, hogy miről is szól a TikTok.

Mi az a TikTok és hogyan működik?

A TikTok egy olyan közösségi média alkalmazás, mint például az Instagram vagy a Twitter. Az egyik legfontosabb különbség, hogy míg az Instagramon elsősorban fényképeket, a Twitteren pedig szöveget osztanak meg a tartalomkészítők, addig a TikTokon rövid formátumú videókat. Az alkotók hangokat, dalokat, speciális effekteket és szűrőket adhatnak a videóikhoz, a felhasználók pedig lájkolhatják, kommentálhatják és megoszthatják a tartalmat.

Milyen videótartalmakról beszélhetünk?

Ha a TikTok-on azt gondolod szinte csak táncos tartalmak vannak, nem vagy egyedül. A platform kezdetben ezekről a videóiról volt ismert, de mára már sokkal többet tud. Az éttermeknek szóló TikTok trendek pedig hódítanak.

1. Segít az új ügyfelek vonzásában

Elmúltak azok az idők, amikor a vendéglősöknek drága újság- és rádióhirdetésekre kellett hagyatkozniuk az új ügyfelek megszerzéséhez. Ma már egy okostelefonon készített 15 másodperces videóval is elérhetjük a potenciális ügyfelek ezreit online. Természetesen van néhány tipp, amit érdemes betartani a TikTok videótartalmak készítésekor, amelyek segítségével a márka a legjobb arcát mutathatja a potenciális ügyfelek előtt. Ezeket az éttermeknek szóló TikTok tippeket, az útmutató következő részében vesézzük majd ki.

2. Elkötelezettséget generál ingyen

Fontos, hogy olyan platformokra összpontosíts, mint a TikTok, ahol nem kell „fizetni a játékért” – más szóval olyan platformokra, ahol az emberek nagyobb valószínűséggel foglalkoznak a tartalmaiddal ingyen. Szemben a Facebookkal, ahol jellemzően hirdetési dollárokat kell a posztok mögé tenned, hogy elkötelezettséget generálj, a TikTok felhasználói nagymértékben elkötelezettek a platformon megosztott tartalmak iránt, így egy fillér elköltése nélkül is elérheted őket.

3. Lehetővé teszi, hogy kapcsolatot teremts a mikro Influencerekkel

A marketingszakemberek gyakran javasolják, hogy „vedd kölcsön mások közönségét”, hogy növeld az online elérésed. A TikTok esetében ez könnyen megvalósítható a mikro Influencerekkel való együttműködésekkel.

Mit is jelent pontosan az, hogy mikro Influencer? Olyan valaki, akinek kicsi, de nagy elkötelezettségű követői vannak – valaki, akinek az ajánlásai (beleértve az éttermi ajánlásokat is) nagy súlyt képviselnek a követőik körében.

7 ötlet éttermed népszerűsítésére a TikTok-on

Most már érted, mi is az a TikTok, valamint láthatod a TikTok marketing néhány fő előnyét az éttermed számára. Most itt az ideje, hogy beszéljünk az éttermeknek szóló TikTok trendekről, hogy adjunk némi kreatív inspirációt az első TikTok videódhoz.

Mielőtt belevágnánk, tisztázzuk: nincs szükséged videós felszerelésre vagy forgatókönyvre ahhoz, hogy tartalmat készíts a TikTok számára. Mindössze az okostelefonodra és a hajlandóságra van szükséged, hogy kipróbálj valami újat!

1. Új menüpontok vagy specialitások bemutatása

A legújabb kulináris alkotásokról készült videók megosztása kiváló taktika éttermed népszerűsítésére a TikTokon. Nincs is jobb módja annak, hogy a vendégeket lelkesítsd az új menüpontok vagy napi ajánlatok iránt, mint az, hogy megmutatod nekik, milyen ízletesnek tűnik az étel.

2. Mutass meg a közönségének egy receptet vagy technikát

A tartalommarketing nagy része, amelybe a TikTok-on történő videomegosztás is beletartozik, arról szól, hogy segíts a közönségednek új dolgokat megtanulni, hogy úgy tekintsenek rád, mint az információk elsőszámú forrására. Ezáltal a márkád a közösségi médiás éttermi követőid figyelmének középpontjában marad, és akár vásárlókká is válhatnak.

Ha megtanítasz a közönségednek egy- egy egyszerű technikát, az remek módja annak, hogy kapcsolatot építs a követőiddel, miközben népszerűsíted a menüpontjaidat.

3. A teljes étkezési élmény bemutatása

A TikTok egy vizuális médium, így fantasztikus lehetőséget kínál arra, hogy a közönséged bepillantást nyerjen az ételektől kezdve az étkezőig mindenbe. Ez segít a nézőknek olyan módon átérezni az éttermed hangulatát, amit egy egyszerű fotóval nem tudsz elérni.

4. Dolgozz Influencerekkel

Az influencer marketing néhány előnyéről már beszéltünk. Különösen akkor lehet hasznos, ha éttermed még új a TikTok-on, és még csak most növeszti közönségét, de olyan éttermek is használják, amelyek követőinek száma hat számjegyű.

5. Indíts nyereményjátékot

Egy játék lefuttatása remek módja annak, hogy éttermed növelje ismertségét és elkötelezettségét a közösségi médiában.

6. Vicces TikTok videók készítése speciális effektekkel

Ha speciális effekteket és zenét adsz az éttermed TikTok-videóihoz, az segíthet „megállítani a görgetést”, és észrevehetővé teheti a tartalmaidat a TikTok zajában.

7. Ülj fel a TikTok trendekre

A közösségi médiában rendszeresen jelennek meg új trendek (emlékszik valaki az Ice Bucket Challenge-re?), és a TikTok sem különbözik ettől. Az egyik ilyen legújabb trend a „The Photo” (A fotó) nevet viseli, és egyszerűen arról szól, hogy megmutatod a legjobb fotóidat vagy videóidat.

More Articles:

en_GBEN